ѕерша зустр≥ч з "јкустик св≥нг бенд"
“рет¤ зустр≥ч з "јкустик св≥нг бенд"
‘лейтист, ¤кий в≥н Ї
Ќеспод≥вано докладне ≥нтервТю
11 червн¤ у книжков≥й кавТ¤рн≥ "Ѕабуњн" знов мав концертувати "јкустик св≥нг бенд" Ч колектив "кињвських черкащан" (ќлекс≥й √ончаренко Ч контрабас, ћаксим ¬орог Ч г≥тара, јндр≥й ’ливнюк Ч вокал, ќлег омлач Ч флейта)Е ѕроте сталос¤ непередбачуване: один з музикант≥в неспод≥вано захвор≥в, а ≥нш≥ учасники джаз-бенда не захот≥ли виступати перед публ≥кою у неповному склад≥.
«в≥сно, обставина прикра. « ≥ншого боку, нарешт≥ видалась нагода несп≥шно, без передконцертноњ напруги чи п≥сл¤концертноњ втоми побес≥дувати з флейтистом ќлегом про джаз, про батьк≥вщину цього музичного напр¤му, про сучасний стан культури ≥ не т≥льки Ч значно ірунтовн≥ше, н≥ж минулого разу. “ак би мовити, п≥д ф≥л≥жанку кави з моЇњ сторони та дек≥лька цигарок з боку сп≥вбес≥дникаЕ
Ч яку програму "јкустик св≥нг бенд" збиравс¤ грати сьогодн≥?
Ч Ќашу звичайну Ч джазов≥ стандарти.
Ч ≤ знову джаз, ¤к завжди!..
Ч Ќу, чому? ћоже, не знову джаз, а все той самий джазЕ ¬≥н же маЇ право на житт¤Е ѕросто у нашому звучанн≥ це елегантний, мТ¤кий, ексклюзивний джаз, що його у так≥й подач≥ не кожен день почуЇш у иЇв≥.
Ч ” жодному раз≥ не в≥зьму на себе см≥лив≥сть заперечувати право джазу на ≥снуванн¤! я ж не член ¤коњсь "тр≥йки"Е
Ч "—егодн¤ он играет джаз, а завтра –одину продаст"?
Ч ѕриблизно так. ѕросто ви сказали про "джазов≥ стандарти", але в≥д решти музичних напр¤м≥в джаз тим ≥ вир≥зн¤Їтьс¤, причому щасливо, що нав≥ть при виконанн≥ "стандарт≥в" можна безк≥нечно ≥мпров≥зувати.
Ч јбсолютно точно!
Ч “ож мен≥ ц≥каво, в ¤кому настроњ саме ¬и сьогодн≥? Ќа ¤к≥ ≥мпров≥зац≥њ, умовно кажучи, ¬ас т¤гне у нин≥шньому настроњ?
Ч оли особисто ¤ виходжу на сцену, то ще не знаю, ¤к≥ саме ≥мпров≥зац≥њ гратиму сьогодн≥. „асто буваЇ так, що виступ розпочинаю не в гумор≥. јле погравши п≥вгодинки, в≥дчуваЇш св≥т ≥ дивишс¤ на св≥т зовс≥м по-≥ншому, ≥ отут починаЇтьс¤!.. оротше, настр≥й п≥д час концерту Ч це теж до певноњ м≥ри ≥мпров≥зац≥¤. ≤мпров≥зац≥¤ настрою.
Ч —под≥ваюсь, зараз, на початку нашоњ невимушеноњ бес≥ди ¬и у м≥нор не впали?..
Ч Ќ≥.
Ч ќт ≥ добре. “о може, все ж передумаЇте ≥ заграЇте?
Ч «нов н≥.
Ч јле ж настр≥й ЇЕ
Ч “еоретично це могло би бути, але це можливо не у "Ѕабуњн≥", а в ≥ншому прим≥щенн≥. —ьогодн≥ в нас немаЇ контрабасу, а без цього ≥нструменту концерт виходить б≥льш камерним, н≥ж джазовим.
Ч ¬аша правда.
Ч “од≥ ≥ ¬ам, ≥ в≥дв≥дувачам доведетьс¤ чекати ≥ншого разу.
Ч ј чим дл¤ ¬ас Ї концерт, ¤кий не в≥дбувс¤? ћоже, стрес Ч ¤кщо музиканти приготувалис¤, ¤кщо налаштувалис¤? ≤ ¤к його зн¤ти? ћоже, все ж загратиЕ
Ч як такого стресу немаЇ. ј так ≥снують р≥зн≥ можливост≥: посп≥лкуватис¤ з людьми, п≥ти додому ≥ послухати гарну музику, просто погул¤ти м≥стом. ≤ завтра ми знов гратимемо.
Ч ј чи ≥снуЇ у вашоњ групи сво¤ "команда", скаж≥мо такЕ не фанат≥в, ¤к у поп-дивовижних "з≥рок", але прихильник≥в?
Ч ™, але ¤ б не назвав њх просто прихильниками: це наша аудитор≥¤. ÷≥ люди приход¤ть слухати "јкустик св≥нг бенд", ≥ мене т≥шить, що це ¤краз не фани, ¤к≥ "шиз≥ють" на концерт≥.
Ч "¬аш≥ люди" Ч хто вони?
Ч „асто це самодостатн≥ люди, фанатизм у них в≥дсутн≥й геть-чисто. як правило, по життю вони займаютьс¤ чимось ц≥кавим. ќтже, сп≥лкуванн¤ з нашою аудитор≥Їю Ч це своЇр≥дний культурний, духовний обм≥н, бо њм теж Ї що тоб≥ датиЕ ƒо реч≥, сьогодн≥ цих людей з≥бралос¤ в "Ѕабуњн≥" довол≥ багато. я завжди радий њх бачити, чути, сп≥лкуватис¤ з ними, д≥литис¤ чимось.
Ч ¬ ход≥ "музичноњ ≥стор≥њ" людства пер≥одично виникали нов≥ революц≥йн≥ напр¤ми, ¤к≥ спочатку не визнавалис¤, пот≥м викликали повальне захопленн¤, пот≥м ставали класикою. Ќав≥ть в —–—–, ¤кий у цьому в≥дношенн≥ в≥дставав в≥д решти крањн.
Ч ѕричому в≥дставав шалено!
Ч јле загалом джаз у перш≥й половин≥ ’’ ст., включаючи —–—– Ч це народженн¤ ≥ сходженн¤, пот≥м Ч класика.
Ч Ќ≥, зм≥нювавс¤ не джаз, зм≥нювались пр≥оритети сусп≥льства.
Ч ’ай так Ч але це класика. ўо нового можна пост≥йно знаходити у класиц≥, окр≥м нових прочитаньЕ в≥д ¤ких рано чи п≥зно стомлюЇшс¤?
Ч ’очу трохи виправити ¬ас. ƒжазова культура певний час ≥ у певн≥й крањн≥ справд≥ була масовою Ч у 30-40-≥ роки в —получених Ўтатах, на батьк≥вщин≥ джазу. ƒал≥ джаз н≥коли не втрачав н≥ попул¤рност≥, н≥ впливу на аудитор≥ю, зате набував ел≥тарност≥. ƒал≥, тривав пост≥йний розвиток, наповненн¤ стил≥стики джазу. ѕ≥сл¤ бендових виступ≥в зТ¤вилис¤ ≥нш≥ напр¤ми.
Ч ‘Тюжн, джаз-рок ≥ той самий св≥нг, ¤кий ваша група сьогодн≥ так ≥ не заграла?..
Ч ј ще й бесанова, ≥ багато ≥нших напр¤м≥в. ѕричому наша, в≥тчизн¤на джазова культура продовжуЇ значно в≥дставати в≥д њхньоњ. р≥м того, на цив≥л≥зованому «аход≥ ¤к джаз, так ≥ класична музика дос≥ вельми шануютьс¤. “им б≥льше, що ¬и сам≥ зазначили: джазов≥ композиц≥њ можна грати абсолютно по-р≥зному Ч насамперед у р≥зних стил¤х. р≥м того, вона прозвучить абсолютно по-р≥зному в залежност≥ в≥д настрою музикант≥в Ч це ми теж зТ¤сували. Ѕо можливо море в≥дт≥нк≥в, ≥мпров≥зац≥й. Ќу, ≥ завжди зТ¤вл¤ютьс¤ ¤к≥сь нов≥ реч≥Е
Ч якому стилю в≥ддаЇте перевагу особисто ¬и?
Ч ќсобисто мен≥ б≥льш за все подобаЇтьс¤ св≥нг, традиц≥йний джаз, фей-джаз, бесанова. «нов-таки особисто ¤ джаз-рок особисто не долюбл¤ю: в≥н надто пр¤мол≥н≥йний.
Ч « особистого досв≥ду знаю, що письменник≥в завжди "д≥стають" запитанн¤м про "њхн≥х вчител≥в у л≥тератур≥"Е
Ч ÷≥лком нормальне запитанн¤! ƒев≥с, ѕаркерЕ ј загалом, ус≥х не перел≥чити. р≥м того, зважаючи на в≥тчизн¤ну специф≥ку, взнати њх не завжди можливо. оли ми жили не у иЇв≥, в нашому розпор¤дженн≥ були арх≥ви м≥сцевого рад≥о Ч у¤вл¤Їте?! јле там далеко не завжди оголошували склад того чи ≥ншого джаз-бенду. “ак само ≥ на куплен≥й бозна де ауд≥окасет≥ далеко не завжди сто¤ли ≥мена виконавц≥в, тож т≥льки по стилю можна було здогадатис¤, хто це граЇ.
Ч „и бувало так, що доводилос¤ влаштовувати ц≥ле "сл≥дство", аби зТ¤сувати чиЇсь ≥мТ¤?
Ч «в≥сно, бувало. ѕроте вс≥х все одно не пригадати.
Ч „и ускладнюЇ так≥ пошуки ≥мпров≥зац≥йний фактор?
Ч ожен музикант все одно маЇ св≥й ориг≥нальний стиль, ¤кий не перебити будь-¤кими ≥мпров≥зац≥¤ми: манера, звук, тембрЕ
Ч ƒо реч≥, про ≥мпров≥зац≥њЕ «араз модно стил≥зувати класичну музику, зокрема „айковського, в сучасному естрадному стил≥.
Ч „есно кажучи, от що вже не можу слухати, то це под≥бн≥ естрадн≥ обробки класики! ласика надзвичайно глибока, проте автори отаких обробок не беруть з нењ ан≥чог≥с≥нько.
Ч я про ≥нше: просто ¤к любитель, неодноразово прикидав "процес навпаки" Ч ¤к звучала би сучасна попса у класичн≥й оркестровц≥? ≤ знаЇте Ч щось в мене н≥чого не виходитьЕ
Ч Ќ≥. якщо таке завданн¤ дати доброму аранжувальнику, гадаю, в≥н все ж таки зробить достойну партитуру.
Ч ѕросто мене непокоњть сучасний культурний процес: основна маса людства впевнено "п≥дсаджуЇтьс¤" на попсу. ћоду тут завдаЇ јмерика Ч батьк≥вщина джазуЕ ¤кий вже став ел≥тарним. ќсобливо бол≥сно дивитись на в≥тчизн¤н≥ терени.
Ч ” музиц≥ навпаки йде розвиток. ћузиканти грають все краще, зТ¤вл¤ютьс¤ нов≥ команди, ¤к≥ можуть см≥ливо представл¤ти ”крањну. ≤ не осоромимось! –ан≥ше були барТЇри, ст≥на, "зал≥зна зав≥са". ¬с≥ знали: це можна грати, а це не можна Ч бо посад¤ть. ÷е було моторошно. «араз же все просто: виходь ≥ грай, ≥ доводь своЇ!
***
Ѕуло очевидно, що п≥д к≥нець бес≥ди ќлег дуже стомивс¤: справд≥, музикантов≥ легше грати дек≥лька годин посп≥ль, народжуючи чар≥вну музику, н≥ж бес≥дувати з журнал≥стом, народжуючи слова. ƒовелось забиратис¤ з кавТ¤рн≥, лишивши флейтиста сам-на-сам з його аудитор≥Їю, що так ≥ не дочекалас¤ концерту, але тим не менше прагнула також посп≥лкуватис¤ з гостем не менше в≥д мого. ўо ж, ≥ ми зачекаЇмо на виступ "јкустик св≥нг бенд", ¤кий все ж колись в≥дбудетьс¤Е
–озмовл¤в
“имур Ћитовченко
© “имур Ћитовченко. ¬сi права застереженi у в≥дпов≥дност≥ до «аконодавства ”крањни. ѕри використаннi посиланн¤ Ї обов'¤зковим. (’оча всiм вiдомо, що "копi-райт" розшифровуЇтьс¤ або "копiювати праворуч", або "зкопiйовано вiрно", тож до збереженн¤ авторських прав нiхто серйозно не ставитьс¤... ј шкода!)
![]() |