—удний ƒень опозиц≥њ

ѕриурочивши до р≥чниц≥ зникненн¤ журнал≥ста √еорг≥¤ √онгадзе чергову в≥дчайдушну спробу розштовхати батьк≥вщину в≥д к≥лькар≥чноњ летарг≥йноњ спл¤чки, опозиц≥¤, звичайно ж, хот≥ла ¤к краще. ј вийшло ¤к завжди.

Ќатал≥¤ “имошенко,
“имур Ћитовченко

ѕризначивши всенародну акц≥ю протесту на 16 вересн¤, запекл≥ антикучм≥вц≥ не врахували, що ¤краз на це нещасливе число у цьому роц≥ припадаЇ велике Їврейське св¤то Ч так званий —удний день. ≤ даремно не врахували. Ќам тепер сид≥ти ≥ ламати голову: що б це могло означати? ј слабо було зазирнути в календар? ≤ невже немаЇ в њх оточенн≥ хоч ¤когось занедбаного Ївре¤, що вказав би на стратег≥чну помилку?

«в≥сна р≥ч, ватажкам опозиц≥њ з њх в≥дверто словС¤нською зовн≥шн≥стю немаЇ жодноњ справи до Їврейського Ѕога. јле ж тут Ч Уна чЇтвЇрть бивший наш народФ. ƒл¤ ¤кого Ч зат≥вати на —удний день (…ом  ≥пур по-Їврейськи) ¤к≥сь чвари ≥ конфл≥кти Ч то Ї величезний гр≥х. Ујзохен вей!Ф Ч схопилис¤ за голову та ≥нш≥ необр≥зан≥ частини т≥ла нац≥онально св≥дом≥ Їврењ ”крањни (що, навчен≥ сумним досв≥дом минулих покол≥нь, за будь-¤коњ нагоди намагаютьс¤ ус≥л¤ко п≥дкреслити свою украњнськ≥сть). ѕеред ними постала непроста дилема: або залишитис¤ вдома, ≥ ка¤тис¤ та вибачати вс≥м, кому винн≥, або вийти на вулицю ≥ не вибачати вже н≥кому.

«овс≥м трохи фольклористики

јби ви зрозум≥ли, наск≥льки все серйозно, наведемо де¤к≥ загальнов≥дом≥ у середовищ≥ в≥руючих юдењв дан≥. …ом  ≥пур (—удний день, ƒень всепрощенн¤, ƒень спокутуванн¤) в≥дзначаЇтьс¤ щор≥чно, але, ¤к ≥ будь-¤ке Їврейське св¤то, не маЇ ч≥ткоњ дати за христи¤нським календарем, а, так би мовити, УкочуЇФ у межах вересн¤ та початку жовтн¤. јле в≥дзначаЇтьс¤ обовС¤зково на дес¤тий день п≥сл¤ УЇврейського Ќового рокуФ (–ош га-Ўана), на ¤кий, зг≥дно з в≥руванн¤ми, ¬севишн≥й записуЇ до  ниги ∆итт¤ на наступний р≥к ≥мена вс≥х тих, кому ¬≥н призначив жити. ј тих, кому не призначив, в≥дпов≥дно, викреслюЇ.

јле ж вирок цей не Ї остаточним, тобто у викреслених залишаЇтьс¤ шанс: прот¤гом дес¤ти дн≥в вони можуть щиро пока¤тис¤, ≥ тод≥ Ѕог, можливо, внесе де¤к≥ корективи у —в≥й Учорний списокФ, ≥ затвердить його саме на —удний день, ¤кий вважаЇтьс¤ апофеозом всепрощенн¤ та ка¤тт¤. Ѕлагопристойн≥ Їврењ мають у цей день ка¤тис¤ у гр≥хах без зупину, а про те, щоб вл≥зти у ¤кийсь конфл≥кт, ≥ мови бути не може.

“рохи ≥стор≥њ

јле насправд≥ р≥ч нав≥ть не в тому, що через рел≥г≥йне св¤то Їврейська нац≥ональна меншина з≥рве всенародну протестну тусовку своЇю не¤вкою. Ќа них, власно кажучи, н≥хто й не розраховував. ѕрихильники ≥удањзму не п≥шли б туди у будь-¤кому раз≥, у будь-¤кий день. ¬они Ч люди миролюбив≥ ≥ зовс≥м не належать до так званого Упротестного електоратуФ. ƒо того ж, дуже бережуть себе ≥ св≥й генофонд Ч на в≥дм≥ну, до реч≥, в≥д безв≥дпов≥дальних шибайгол≥в-словС¤н. —права в т≥м, що Їврейський Ѕог Ч особа помстлива, ¬≥н не вибачаЇ зневажливого ставленн¤ до —воЇњ персони. як зрештою, ≥ будь-¤кий нормальний бог. ≤ цьому Ї безл≥ч приклад≥в.

ќзирнемос¤ хоча б на минуле стол≥тт¤. ћасов≥ розстр≥ли Їврењв (≥ не лише Їврењв) у Ѕабиному яру н≥мецьк≥ окупанти призначили на 29 вересн¤ Ц …ом  ≥пур 1941 року. ≤ що стало з г≥тлеровським режимом?.. „ињх рук справа, скаж≥ть на мил≥сть? ћоже, т≥льки Урад¤нських визволител≥вФ?..

јле нав≥ть ¤кщо у цьому випадку припустити, що об≥йшлос¤ без Ѕожественного втручанн¤, то наступний приклад красномовно св≥дчить про зворотнЇ. ѕамС¤таЇте справу Ул≥кар≥в-отруювач≥вФ початку 50-х рок≥в? «амисливши Уостаточне вир≥шенн¤ Їврейського питанн¤Ф в масштабах –ад¤нського —оюзу, Убатько народ≥вФ призначив масову депортац≥ю Їврењв у в≥ддален≥ рег≥они —–—–, причому знов-таки на рел≥г≥йне св¤то Ч ѕур≥м 1953 року. ≤ що? Ќапередодн≥ того дн¤ Усухорукий параноњкФ недовго думаючи Увр≥зав дубаФ. ’то допом≥г?..

≤ нарешт≥ зовс≥м св≥жий приклад, ¤кий, до реч≥, не маЇ жодного в≥дношенн¤ до св≥тового Їврейства. ≤сторичного значенн¤ под≥¤ Ч серпневий путч √ „ѕ 19 серпн¤ 1991 року припав на велике христи¤нське св¤то Ч яблучний —пас. ≤ чим це ск≥нчилос¤ дл¤ купки маразматик≥в, та й взагал≥ дл¤ У≥мпер≥њ злаФ? ќтож. Ѕог (а Їврейський ¬севишн≥й та христи¤нський Ѕог-ќтець Ц то одна персона) не фраЇр...

¬сього потроху

як бачимо, призначати ус≥л¤к≥ заварушки та революц≥њ на рел≥г≥йн≥ св¤та Ч р≥ч невд¤чна ≥ дещо небезпечна. ћало чого може трапитись Ч з богами жарти кепськ≥. ќпозиц≥¤ тут ¤вно прокололас¤.

ј ¤кщо серйозно, то дата проведенн¤ опозиц≥йноњ тусн≥ справд≥ була обрана невдало. ≤ не лише через —удний день, Ч звичайно, треба все-таки поважати (або хоча б робити вигл¤д, що поважаЇш) традиц≥њ ≥ в≥руванн¤ людей, ¤к≥ живуть поруч. ј заодно Ч ≥ перестраховуватис¤ в≥д ус≥л¤ких м≥стичних сп≥впад≥нь. ѕросто набагато лог≥чн≥ше було б в≥дзначити р≥чницю зникненн¤ журнал≥ста по-≥ншому, тихо ≥ цив≥льно: скорботною ходою, наприклад, зн≥манн¤м капелюх≥в, молебнем за упок≥й, хвилиною мовчанн¤ нарешт≥. ўоб жодна собака не гавкнула про наживанн¤ на людському гор≥ пол≥тичних див≥денд≥в! ј д≥йсно потужну акц≥ю протесту (¤ка нев≥дм≥нно маЇ в≥дбутис¤) приурочити до ≥ншоњ знаковоњ дати Ч р≥чниц≥ початку касетного скандалу.

≤ до того ж, сьогодн≥ опозиц≥¤ ви¤вилас¤ значно слабше п≥дготовленою до свого виступу, н≥ж њњ могутн≥ опоненти. ≤ не т≥льки через Урозбр≥д ≥ хитанн¤Ф в своњх р¤дах. ¬они просто не встигли Ч пол≥тична ос≥нь т≥льки-но розпочалась. Ќарод не охолов в≥д л≥та. Ќе ув≥йшов у кол≥ю. Ќе в≥дчув забутий смак пол≥тичних батал≥й. Ќе зажадав в≥тру перем≥н. «ате Урег≥ональн≥ кер≥вникиФ навпереб≥й заклеймили майбутню акц≥ю вс≥ма можливими дл¤ цього випадку еп≥тетами, назвали нав≥ть спробою державного перевороту, л¤кали людей кровопролитт¤м ≥ хаосом, вигл¤дали дисципл≥нованими, не на жарт стривоженими ≥ дуже старалис¤. (÷≥каво, що найб≥льше перепало ¬≥ктору ёщенку, найло¤льн≥шому ≥з четв≥рки. ¬загал≥-то воно зрозум≥ло: —имоненка вже н≥хто не сприймаЇ всерйоз, ћороза, мабуть, побоюютьс¤, Ч тому що в≥н сам н≥чого не боњтьс¤ Ч ≥з своњм арх≥вом мельниченк≥вських пл≥вок, ёл≥¤ “имошенко Ч все-таки ж≥нка, а ось ¬≥ктор јндр≥йович, що вже к≥лька рок≥в по краплин≥ видавлюЇ з себе банк≥ра ≥ водночас зл≥сно ухил¤Їтьс¤ в≥д омр≥¤ного президентства, ¤ке валитьс¤ на нього з нев≥дворотн≥стю сн≥говоњ лавини Ч ≥деальний обСЇкт дл¤ побитт¤. ≤ буде таким, аж поки остаточно не визначитьс¤, до кого йому податис¤ Ч до УрозумнихФ чи до УкрасивихФ.)

—ловом, т≥, хто по той б≥к барикад Ч встигли в≥дкараскатис¤ в≥д —удного дн¤. —лухн¤не телебаченн¤ в свою чергу встигло донести цей стриптиз до народу.  ињвська м≥ська адм≥н≥страц≥¤ на чол≥ з тим, кого свого часу безсов≥сно УпредалиФ, встигла Унакласти ветоФ на проведенн¤ акц≥њ у центр≥ столиц≥ (давши, таким чином, зелене св≥тло всеможливим провокац≥¤м з ус≥ма вит≥каючими з них сумними насл≥дками).

ќпозиц≥¤ не встигла н≥чого. ≤ вже не встигне. ј на другу сер≥ю, ¤ка б мала бути першою, пороху в порох≥вниц¤х навр¤д чи вистачить.

ўо можна додати у ц≥й ситуац≥њ? ќпозиц≥¤ мала шанс. јби не посп≥шала поперед батька в пекло. ј тепер Ч що ж?.. —удний день Ч ≥ цим все сказаноЕ ѕрапор њм в руки, барабан на шию, б≥с в ребро.



Hosted by uCoz

© “имур Ћитовченко. ¬сi права застереженi у в≥дпов≥дност≥ до «аконодавства ”крањни. ѕри використаннi посиланн¤ Ї обов'¤зковим. (’оча всiм вiдомо, що "копi-райт" розшифровуЇтьс¤ або "копiювати праворуч", або "зкопiйовано вiрно", тож до збереженн¤ авторських прав нiхто серйозно не ставитьс¤... ј шкода!)
якщо ¬и знайшли цю сторiнку через ¤кусь пошукову систему i просто вiдкрили њњ, то скорiш за все, нiчого не знаЇте про автора даного тексту. “ак це легко виправити, мiж iншим! ƒавiть тут, i всеЕ