√≥брид живого з мертвим

¬≥домий л≥тературний герой ќстап Ѕендер винайшов чотириста перший пор≥вн¤но чесний спос≥б в≥д≥брати у громад¤нина  орейка омр≥¤ний м≥льйон. “ак от, можна вважати, що ≥нш≥ одесити Ч група "ќл¤ ≥ ћонстр" знайшли так само чотириста перший спос≥бЕ н≥, не видурювати гривн≥ з дов≥рливоњ публ≥ки, а робити щось значно г≥рше Ч вбивати "на корню" добрий мистецький задум. ” цьому можна було переконатись, в≥дв≥давши нещодавн≥й "бабуњнський" концерт цього тр≥о.

ќск≥льки у книжков≥й кавТ¤рн≥ " вартира "Ѕабуњн" погану музику грають нечасто, увечер≥ 27 листопада в≥дправивс¤ туди у мажорному настроњ. Ќазва групи, об≥ц¤ноњ на цей веч≥р, була досить-таки ≥нтригуючою та багатооб≥ц¤ючою: "ќл¤ ≥ ћонстр".  расун¤ ≥ „удовисько. ≈смеральда ≥  ваз≥модо. јбо за рос≥йським письменником јксаковим Ч "„ервоненька кв≥точка". ∆ива зустр≥ч ≥з живою казкою ≥ все таке ≥нше. Ќу, гараздЕ

¬т≥м, у найперш≥ ж хвилини виступу групи в душу тупою занозою встромилась думка: здаЇтьс¤, вс≥х в≥дв≥дувач≥в жорстоко п≥дманулиЕ т≥льки б≥льш≥сть чомусь вперто не пом≥чаЇ цього! « ≥ншого боку, ¤вна нечисленн≥сть слухацькоњ аудитор≥њ наштовхувала на висновок, що в " вартир≥ "Ѕабуњн", можливо, з≥брались ус≥ прихильники "ќл≥ та ћонстра", що проживають у столиц≥ Ч а коли так, то все нормально. Ѕо дл¤ нашого трим≥льйонного м≥ста ¤краз ≥ вистачить.

јле по пор¤дку. ќтже, на невеличку "бабуњнську" сцену дл¤ початку вийшло тр≥о музикант≥в (¤к зТ¤сувалос¤ згодом Ч вокал≥стка ќльга ѕулатова, скрипалька  атерина —околова та г≥тарист ќлекс≥й –од≥онов). ѕереважно червоно-чорне вбранн¤ ус≥х трьох асоц≥ювалось або з романом —тендал¤, або ж з т≥Їю-таки "„ервоною кв≥точкою", абоЕ з чимось упиричним. ’≥ба що м≥сц¤ми потерт≥ с≥ро-син≥ джинси г≥тариста р≥зко дисонували ≥ з загальним вигл¤дом групи, ≥ з його стильною г≥тарою, та под≥бн≥й др≥бниц≥ попервах на хот≥лось надавати надто великого значенн¤.

’оча згодом зТ¤сувалось, що под≥бний дисонанс Ї дуже знаковим. «Т¤сувалось майже одразу Ч д≥льки-но г≥тарист ув≥мкнувЕ готовий саунд-трек?! ѕерепрошую триста тридц¤ть три рази Ч а ¤к же об≥ц¤ний орган≥заторами виступу "живий звук"?.. “а на жаль, це питанн¤ так ≥ залишилось без належноњ в≥дпов≥д≥. Ѕо тр≥о так ≥ в≥д≥грало весь концерт: повс¤кчасно вокал та г≥тара, з де¤кими перервами скрипка Ч п≥д саунд-трек. ќтакий соб≥ г≥брид фрагмент≥в об≥ц¤ного "живого звуку" та зовс≥м неоч≥куваного "омертвленого" запису. як на мене, н≥ж отак вимучувати себе ≥ слухач≥в, краще записати фонограму, п≥д ¤ку можна просто рота в≥дкривати та пальц¤ми пов≥тр¤ перебирати, вдаючи гру на ≥нструментах.

≤ чесн≥ше також: адже г≥брид "живих" голос≥в сол≥стки, ≥нструмент≥в та "мертвого" саунд-треку в ≥нтерТЇр≥ кавТ¤рн≥, мТ¤ко кажучи, здатен викликати лише поблажливу посм≥шку.  оли так повод¤тьс¤ вуличн≥ музики, це ще туди-сюди. ѕрим≥ром, став соб≥ п≥дпитий невдаха посеред тротуару, у п≥дземному переход≥ чи в метро, ув≥мкнув через колонки ≥нструментальний концерт ≥ заводить парт≥ю першоњ скрипки! Ќ≥хто йому н≥чого не скаже: музиканти, що награли саунд-трек Ч бо не чують жахливоњ фальш≥, що ллЇтьс¤ з-п≥д смичка њхнього колеги, перехож≥ Ч бо шкода с≥ромаху. ќстанн≥ це й кинуть пТ¤така на хл≥б з водою. “а ¤к зрозум≥ти под≥бну тактику в кафе?! Ѕудь-¤кий концерт ц≥кавий насамперед др≥бнесенькими моментами ≥мпров≥зац≥њ Ч а њњ неможливо у¤вити за умови п≥д≥груванн¤ та п≥дсп≥вуванн¤ саунд-треку, ¤кий раз ≥ назавжди (чи принаймн≥ надовго) заф≥ксовано на пл≥вц≥ чи на лазерному диску.

ј йти до кавТ¤рн≥, щоб за пом≥рну платню послухати "живу музику п≥д саунд-трек", коли такого добра можна досхочу наслухатись ≥ на вулиц≥, причому безкоштовноЕ „и не занадто велика ц≥на за можлив≥сть красиво витратити грош≥ у красивому ≥нтерТЇр≥?! як на мене, у под≥бн≥й зат≥њ все-таки тр≥шечки занадто зайвого клопоту.  раще вже провести веч≥р вдома чи у гост¤х, магн≥тофон послухати. Ќу, х≥ба що ти трошки (або зовс≥м нетрошки) мазох≥ст, тому особливо витончену насолоду отримуЇш, зокрема, витрачаючи грош≥ на неоковирне мистецтвоЕ

ƒо реч≥, про мазох≥зм! ћентальний прошарок у стил≥ "садо-мазо" суттЇво проступав у зарозум≥лих текстах принаймн≥ половини п≥сень ќл≥, п≥дтримуваноњ г≥потетичним ћонстром. ј вбранн¤ сол≥стки (важка криваво-червона макс≥-сукн¤, доповнена чорними ажурними чорними рукамичками по л≥коть, плюс немовби ненавмисно виставлена з-п≥д подолу сукн≥ тенд≥тна н≥жка з чорною туфелькою та в чорн≥й панчос≥) у сполученн≥ з ¤скраво-червоною помадою наштовхувало на думку, що вона щосили намагаЇтьс¤ удати таку соб≥ рокову ж≥нку-вамп, що запиваЇ своњ сн≥данки, об≥ди й вечер≥ виключно кровТю колишн≥х ≥ нин≥шн≥х коханц≥в. “ому особисто в мене виникло питанн¤: хто ж насправд≥ Ї ћонстром в груп≥ "ќл¤ ≥ ћонстр"?! «а вс≥ма параметрами то мав би виступати г≥тарист ќлекс≥й, оск≥льки скрипалька  ат¤ зам≥сть "першоњ скрипки" граЇ у тр≥о аж н≥¤к не пров≥дну роль. ѕроте пальму першост≥ щодо "монструозност≥" ¤ без коливань в≥ддав би сам≥й ќл≥Е ≤ загалом, ≥де¤ цього недолугого проекту належить њй.

ўоправда, ≥ тут промашка вийшла: св≥тло-рус¤ве зводило "опиричну" гармон≥ю нан≥вець, а перефарбувати волосс¤ чи принаймн≥ над¤гнути перуку сол≥стка чомусь не схот≥ла. ¬ результат≥ такий самий невт≥шний ефект, ¤к ≥ з джинсами г≥тариста: ще одна ложка дьогтю в д≥жц≥ меду.

 оротше кажучи, ≥ з ќлею, ≥ з загадковим ћонстром все було зрозум≥ло п≥сл¤ перших двох-трьох п≥сень. ≤ все ж неспок≥й хробачком п≥дточував сумл≥нн¤: де ж ¤ бачив њх Ч цих двох ¤вно талановитих д≥вчаток, котр≥ проте опинились ¤вно не у своњй тар≥лц≥?.. ј може, всього лише одну Ч ту саму ќльгуЕ як раптом згадав: точно Ч вона ж з одеського гурту "Fleur", що спец≥ал≥зуЇтьс¤ на готичн≥й музиц≥! ¬же п≥сл¤концертн≥ досл≥дженн¤ п≥дтвердили, що "ќл¤ ≥ ћонстр" справд≥ Ї новим проектом ќльги ѕулатовоњ Ч сол≥стки ≥ клав≥шниц≥ "FleurТу", ¤кий маЇ також одеське походженн¤.

ќт тод≥ все остаточно встало на своњ м≥сц¤. "Fleur" Ч це стильна "готична" музика. јле обвузивши коло учасник≥в до тр≥о (при цьому також в≥дмовившись в≥д натуральноњ гри на "клав≥шах"), ќл¤ продовжуЇ мислити категор≥Їю гурту з 8-9 музикант≥в, кожен з ¤ких даЇ на концерт≥ "живий" звук. —цен≥чна нестача ≥нструмент≥в була компенсована "омертвленим" саунд-треком Ч отак ≥ вийшов покручений г≥брид у стил≥ "вуличноњ" музики. Ќа додачу ќльга не врахувала, що сольний сп≥в у великому музичному гурт≥ та сольний сп≥в у тр≥о Ч це, ¤к кажуть в њњ р≥дн≥й ќдес≥, дв≥ велик≥ р≥зниц≥. Ѕо в другому випадку смислове навантаженн¤ п≥сень проступаЇ значно ч≥тк≥ше, а це потребуЇ значно приск≥плив≥шого ставленн¤ до текст≥в. ” пошуках нового, в процес≥ трансформац≥њ "FleurТу" в "ќлю ≥ ћонстра" весь "готичний" флер з текст≥вки геть злет≥в, лишилось "садо-мазо" Ч а це блюдо, що називаЇтьс¤, на любител¤.

“ак що новий "монструозний" проект ќльги ѕулатовоњ особливо доброго враженн¤ не справл¤Ї. ѕринаймн≥ поки що. ј шкода Ч бо це тр≥о достойне кращого.

“имур Ћитовченко

Hosted by uCoz

© “имур Ћитовченко. ¬сi права застереженi у в≥дпов≥дност≥ до «аконодавства ”крањни. ѕри використаннi посиланн¤ Ї обов'¤зковим. (’оча всiм вiдомо, що "копi-райт" розшифровуЇтьс¤ або "копiювати праворуч", або "зкопiйовано вiрно", тож до збереженн¤ авторських прав нiхто серйозно не ставитьс¤... ј шкода!)
якщо ¬и знайшли цю сторiнку через ¤кусь пошукову систему i просто вiдкрили њњ, то скорiш за все, нiчого не знаЇте про автора даного тексту. “ак це легко виправити, мiж iншим! ƒавiть тут, i всеЕ