ѕ≥дкорен≥ "лайноджазом"

Ѕ≥лл≥ Ќовик рве струни контрабасу й реве хрипким басом. јндр≥й "–ижик" раптово й високо п≥дстрибуЇ, а також б≥гаЇ з тар≥лками (музичними) прим≥щенн¤м кавТ¤рн≥. јнт≥н ћатез≥ус рве м≥хи ба¤ну та вибиваЇ др≥б з барабану. “акими стали шумно-приЇмн≥ аспекти концерту п≥терського гурту "Billy's Band", що в≥дбувс¤ в суботу, 6 серпн¤ у кавТ¤рн≥ " вартира "Ѕабуњн".

Ќавр¤д чи можливо бодай щось заперечити проти твердженн¤, що одн≥Їю з найнеобх≥дн≥ших речовин у св≥т≥ Ї трив≥альнеЕ лайно. —правд≥, саме воно Ї чи не найкращим, найун≥версальн≥шим ≥ водночас абсолютно природним добривом, на ¤кому зростають багатющ≥ й головне Ч еколог≥чно чист≥ врожањ.  отр≥ п≥сл¤ споживанн¤ й перетравлюванн¤ у шлунках людей ≥ тварин знов-таки перетворюютьс¤ на ту саму ун≥версальну живильну речовину. як свого часу писав кињвський фантаст одеського походженн¤ Ѕорис Ўтерн, "коловорот лайна у природ≥".

ќтож було би дивно, ¤кби сучасна ресторанно-клубна естрада об≥йшлась би без свого лайна. јле заспокойтес¤ Ч не об≥йшлась! ѕ≥терське тр≥о "Billy's Band" створило вельми ориг≥нальний музично-концертний стиль, котрий сам≥ вони називали попервах "похоронним д≥кс≥лендом з безк≥нечним геп≥-ендом", проте ¤ке довол≥ швидко д≥стало й ≥ншого визначенн¤: "лайноджаз". ѕричому ¤кщо рок-музиканти дуже ображаютьс¤, коли колеги по сцен≥ або публ≥ка чи журнал≥сти ч≥пл¤ють на њхню музику ¤рлика "лайнорок", то метикувате п≥терське тр≥о на "лайноджаз" реагуЇ ц≥лком адекватно. Ѕ≥льш того Ч вс≥л¤ко п≥дтримуЇ! “а й нав≥що ображатись, ¤кщо це, вважайте, неаби¤кий компл≥мент?! ћи ж без лайна, ¤к ≥ без води: н≥ туди, ан≥ сюди!..

≤ от в суботу, 6 серпн¤ кињвськ≥ прихильники клубноњ мереж≥ "Ѕабуњн" д≥стала змогу побачити й послухати "живий" концерт натурального лайЕ даруйте, джаз-гурту "Billy's Band" у його природному вигл¤д≥ Ч тобто, у склад≥ Ѕ≥лл≥ Ќовика (контрабас, вокал, п≥ан≥но ≥ банджо), јндр≥¤ –езн≥кова на пр≥звисько "–ижик" (г≥тара, домра, тар≥лки, тамбурин ≥ завиванн¤) та јнтона ћатез≥уса (ба¤н, перкус≥о, маримба, казу ≥ знов-таки завиванн¤). «агалом-то, це була непогана нагода оц≥нити по заслуз≥ вс≥ гран≥ розмањтого таланту джазового тр≥оЕ а заразом переконатись, що насправд≥ ц≥ музиканти ще обдарован≥ш≥, н≥ж за¤вл¤ють сам≥ про себе оф≥ц≥йно.

÷е про¤вл¤Їтьс¤ у багатьох детал¤х, проте найб≥льше в оч≥ впадають дв≥ з них. ѕо-перше, виступ гурту "Billy's Band" запамТ¤тавс¤ насамперед нетрадиц≥йним перерозпод≥лом партитурних ролей традиц≥йних джазових ≥нструмент≥в: зазвичай ритм-секц≥¤ "ховаЇтьс¤" на другому план≥, тод≥ ¤к Ѕ≥лл≥ Ќовик нагло ≥, можна нав≥ть сказати, брутально випер "соло на контрабас≥" попереду музичного "парот¤га". ќтже, пор≥вн¤но з традиц≥йним концертом, все в≥дбувалось навпаки: ≥нш≥ ≥нструменти (в основному Ч електрог≥тара јндр≥¤ "–ижика" та ба¤н јнтона ћатез≥уса) слухн¤но (у джазово-≥мпров≥зац≥йному розум≥нн≥) сл≥дували за контрабасом. ѕо-друге, п≥д час концерту сол≥ст Ѕ≥лл≥ Ќовик примудр¤вс¤ не т≥льки акомпанувати соб≥ на контрабас≥, але й грати на бубон≥Е ногою! —правжн¤ тоб≥ людина-оркестр, в≥д звучанн¤ ¤кого публ≥ка швидко впадаЇ в екстаз.

јле це не надто дивно, ¤кщо згадати, що доброд≥й Ѕ≥лл≥ за осв≥тою Ч дипломований л≥кар, що маЇ за плечима досв≥дЕ дит¤чого патологоанатома! ќдразу стаЇ очевидною вигода ситуац≥њ, коли нефах≥вець вдираЇтьс¤ до будь-¤коњ царини д≥¤льност≥, нагло ламаючи устален≥ шаблони й кидаючи в обличч¤ завмерлим в≥д подиву споживачам (у даному раз≥ Ч шановн≥й публ≥ц≥) повн≥ пригорщ≥ новац≥й. ¬ результат≥ Ч шалений захват! «овс≥м ¤к в момент, коли по зак≥нченн≥ одного з номер≥в Ѕ≥лл≥ жбудрув у пов≥тр¤ пригорщу др≥бних шматочк≥в р≥знокол≥рноњ блискучоњ фольгиЕ

ўо стосуЇтьс¤ "вчител≥в" п≥терського гурту "лайноджазист≥в", то ≥ сам≥ музиканти, й критика однозначно та згуртовано вказуЇ на “ома ¬ейтса. Ќе знаю, не знаюЕ ќсобисто мен≥ здаЇтьс¤, що "Billy's Band" Ч це черговий прив≥т ус≥м нам в≥д "м≥ського романсу" у найширшому розум≥нн≥ цього терм≥ну. ¬≥зьмемо, наприклад, таких видатних рад¤нських бард≥в, ¤к ¬исоцького, √алича та јлешковського: перший написав "ƒ≥вчину з Ќагасак≥", другий Ч "∆≥нку французького посла", трет≥й Ч "Ќедопалочок". „им не прототипи дл¤ де¤ких п≥сень сучасного п≥терського тр≥о "Billy's Band"?! јнтураж принаймн≥ той самий: екзотичн≥ м≥сц¤ дл¤ розвитку сюжет≥в; персонаж≥ з далеко не≥деальною повед≥нкою; дух бунтарства, ризику й авантюриЕ “а й сцен≥чна манера Ѕ≥лл≥ Ќовика разюче скидаЇтьс¤ на манеру концертуванн¤ ¬олодимира ¬исоцького: прозов≥ репризи на р≥зн≥ теми м≥ж п≥сн¤ми, низький хрипкий голосЕ ѕросто зам≥сть струн г≥тари п≥д пальц¤ми Ч струни контрабасу.

≤ в цьому всьому Ч беззаперечна перспектива проекту "Billy's Band" в ц≥лому. јдже почавши з "приблатненних" п≥сеньок, той-таки ¬исоцький д≥йшов наприк≥нц≥ житт¤ до глибоко ф≥лософ≥чних п≥сень-роздум≥в. "Billy's Band" ≥снуЇ лише три роки Ч отже, гурт ступив лише на початок шл¤ху.

√≥тарист јндр≥й "–ижик" маЇ ц≥каву звичку неспод≥вано високо й легко п≥дстрибувати просто п≥д час виступу.

ћузиканти пот≥ють, надривають у сп≥в≥ й п≥двиванн≥ горл¤нки на сов≥сть.

Ћайно у "лайноджаз≥" гниЇ, перегораЇ й перетворюЇтьс¤ з чогось р≥дкого, теплого та нењстивного на вельми п≥кантн≥ блюда дл¤ музичних гурман≥в.

ќтак ≥ триваЇ коловорот лайна у джаз≥: не виключено, що за де¤кий час стиль "в≥дриву по-п≥терськи" дасть нов≥ пл≥дн≥ сходи, принесе гарн≥ врожањ.

ѕочекаЇмоЕ

ѕ≥сл¤мова

ѕо завершенн≥ концерту тр≥о "Billy's Band" п≥рнули у надра гримерки, аби, за висловом њхнього сол≥ста, "тр≥шечки обсохнути, а вже потому зустр≥тис¤ з в≥дв≥дувачами". ѕершим вибравс¤ назад до зали јндр≥й "–ижик" –езн≥ков, до ¤кого ¤ й посп≥шив п≥дТњхати з дек≥льком нескладними запитанн¤ми:

Ч ѕ≥д час концерту Ѕ≥лл≥ висловивс¤ в тому розум≥нн≥, що на вашому концерт≥ "в  иЇв≥ таке коњтьс¤ уперше". —к≥льки ж раз≥в ви в≥дв≥дували  ињв до нин≥шнього призду?

Ч ќце нин≥ прињхали сюди уперше.

Ч “од≥ ¤к розум≥ти слова Ѕ≥лл≥?..

Ч “а дуже просто: вперше прињхали до  иЇва Ч ≥ вперше таке тут в≥дбуваЇтьс¤! ќт ¤к.

Ч ј ¤ка у ѕетербурз≥ погода? Ѕо Ѕ≥лл≥ з цього приводу теж щось говоривЕ

Ч ј не знаЇмо! ћи ж сюди з ћоскви прињхали.

Ч ?!

Ч “ак-так, до ѕ≥тера вирушаЇмо т≥льки завтра, отже ≥ про тамтешню погоду, ≥ що загалом там в≥дбуваЇтьс¤, д≥знаЇмось лише п≥сл¤завтра.

Ч як≥ ваш≥ враженн¤ в≥д  иЇва п≥сл¤ першого в≥дв≥данн¤?

Ч ¬≥дм≥-≥-≥нно-о-о!..

Ч «агалом, ви щось окр≥м вокзалу та " вартири "Ѕабуњн" в нас встигли побачити?

Ч “ак, авжеж! ѕрогул¤лис¤ сьогодн≥ просто в≥дм≥нно.  ињв Ч чудове м≥сто. —упер!

Ч ¬ мене Ї глючне запитанн¤: коли ви не виконуЇте, а створюЇте п≥сн≥ Ч чи багато випиваЇте?

Ч ј чому ви так вир≥шили?

Ч якщо чесно, в≥д текст≥в так ≥ тхне кабакомЕ

Ч ј ми загалом небагато пТЇмо. якщо бути зовс≥м чесним, то практично загалом не пТЇмо.

Ч Ќевже?! “ак≥ соб≥ тверезники Ч ≥ так≥ от "кабацьк≥" п≥сн≥!..

Ч Ќу, що ж поробишЕ

Ч “од≥ чим Ї ваш≥ п≥сн≥: в≥ддзеркаленн¤м зовн≥шнього житт¤ Ч чи внутр≥шнього душевного настрою?

Ч ќй, ¤ не знаю! ÷е питанн¤ загалом не до мене Ч не ¤ ж от≥ п≥сн≥ писав! ÷е Ѕ≥лл≥ в нас пишеЕ

ѕроте Ѕ≥лл≥ обс≥в ц≥лий натовп бажаючих вз¤ти автографи, ¤кий розсмоктавс¤ дуже нескоро. „≥пл¤тись п≥сл¤ цього до сол≥ста ≥з своњм "≥нтересом"було надто вже незручно. ўо ж, спитаЇмо наступного разу!..

ѕ≥дготував
“имур Ћитовченко



Hosted by uCoz

© “имур Ћитовченко. ¬сi права застереженi у в≥дпов≥дност≥ до «аконодавства ”крањни. ѕри використаннi посиланн¤ Ї обов'¤зковим. (’оча всiм вiдомо, що "копi-райт" розшифровуЇтьс¤ або "копiювати праворуч", або "зкопiйовано вiрно", тож до збереженн¤ авторських прав нiхто серйозно не ставитьс¤... ј шкода!)
якщо ¬и знайшли цю сторiнку через ¤кусь пошукову систему i просто вiдкрили њњ, то скорiш за все, нiчого не знаЇте про автора даного тексту. “ак це легко виправити, мiж iншим! ƒавiть тут, i всеЕ