"Чудова сімка",

або
Несподіване побачення з прорадянською музичною минувшиною

Хоча виступ музичного колективу "Френк Попп Ансамбль" супроводжувався нестримними потоками шампанського, проте аншлагу на цей "бабуїнський" концерт явно не було. Воно й не дивно: адже нинішні німецькі гості презентували відвідувачам кав’ярні музикальний стиль, що панував на одній шостій частині світової суші років тридцять тому.

До кав’ярні "Квартира "Бабуїн" в суботу, 9 липня я поспішав у піднесеному настрої: ще б пак, керівництво закладу запросило виступити у знаменитому подільському підвальчику чергових зарубіжних гостей — цього разу "Френк Попп Ансамбль". Подейкують, це європейська група європейського ж музичного рівня. Більше про обіцяних гостей ніхто нічого не знав, і це підсилювало інтригу. Проте сталося зовсім не так, як гадалося… та про це далі.

Перші підозри, що не все гаразд у "бабуїнському" підвальчику, виникли одразу ж по приході туди: відчувалося, що з відвідуваністю концерту загадкових європейців виникає м’який, але настирливий "напряг". Ну, що ж, здавалося, це можна бодай якось зрозуміти: середина липня, літня спека, коли душа прагне перебувати якнайближче до води і якнайдалі від розжарених вулиць… Доки ж столики повільно заповнювались, музиканти "Френк Попп Ансамбль" прохолоджувались льодяним шампанським у фріз-холі (окремому зальчику з кондиціонованим повітрям). Між собою спілкувалися виключно німецькою — з такими не дуже-то й поговориш… Відомості про гастролерів довелося добувати в одного з організаторів концерту — прес-секретаря, ім’я котрого скромно збережу в таємниці, чому — стане зрозумілим невдовзі. Між нами відбувся приблизно такий діалог.

Т.Л.: Будь ласка, розкажіть бодай щось про Френка Поппа та його ансамбль — адже відомостей ніяких! Плюс мовний бар’єр…

N.N.: Френк Попп — насамперед дизайнер, що з 1996 року розробляє дизайн флаєрів, постерів, каверів (обкладинок до альбомів). Приблизно з 2001 року він — також артист німецького лейблу "Юнік" та діджей-резидент однойменного німецького клубу в Дюссельдорфі, для якого виконує дизайнерські роботи. "Френк Попп Ансамбль" їздить по всій Німеччині, концертує у світі. Він сам пише музику та підбирає музикантів.

Т.Л.: Що змусило Френка Поппа дати концерт саме в "Бабуїні"?

N.N.: До "Бабуїну" він приїхав із концертом, оскільки його музика — це "бауїнський формат", бо це класна музика, яку слухає вся Європа. І як не дивно, але Френк Попп найпопулярніший у… Японії, де продав найбільшу кількість своїх дисків! На концерті в "Бабуїні" гроші заробити неможливо, головна мета цього концерту — продемонструвати бодай частині киян — тобто, відвідувачам кафе, — який добрий артист є в Європі.

Т.Л.: Як би Ви охарактеризували музичний стиль "Френк Попп Ансамбль"?

N.N.: Музику Френка Поппа можна назвати терміном "все". Це не рок, не джаз. Це, так би мовити, "андеґраундова попса": музика, що не примушує шаленіти й рвати на собі волосся — навпаки, цю музику можна слухати у будь-який момент, і вона не набридає.

Т.Л.: Андеґраунд — це життєва позиція?

N.N.: Скоріше, данина моді. Не можна грати музику заради її продажу — треба грати щось для себе!

Т.Л.: Музиканти виглядають дуже веселими… Чи, може, у "Френк Попп Ансамбль" останнім часом стались якісь приємні події?

N.N.: Вокалістка нещодавно народила дитину.

Т.Л.: Чудово! А чи відбуватимуться у Києві й інші концерти, окрім "бабуїнського"?

N.N.: А от про це краще спитати самого Френка Поппа!

Отже, я всівся чекати на виступ ансамблю, наївно "купившись" на обіцянку одразу по закінченні концерту поспілкуватися з маестро Поппом через посередництво добродія прес-секретаря. Невдовзі збуджені музиканти справді полишили гостинний фріз-хол та вивалились на сцену, причому за деякий час ввічливий офіціант виніс слідом за ними цеберко з льодом, в якому простигала нова порція шампанського.

От тоді й почалась музична вечірка… яка нічого окрім розчарування, на превеликий жаль, не викликала. Бо обіцяна добродієм прес-секретарем "андеґраундова попса" на практиці виявилась таким собі суто "радянським" легким "музоном" у стилі середини сімдесятих років минулого століття! Буквально одразу мені на думку спало порівняння з незабутнім вокально-інструментальним ансамблем "Самоцвіти" або з ВІА "Червоні маки", більш відомим на теренах колишньої УРСР, ніж у масштабах Радянського Союзу. Адже музика "Френк Попп Ансамбль" дуже скидалася стилем на "Увезу тебя я в тундру", на мелодії з радянських кінофільмів "Острів скарбів" та "Земля Саннікова", а твісти — на "Пісню про ведмедів" з кінокомедії "Кавказька полонянка".

Якщо ж порівнювати з нерадянськими країнами… Згадайте хоч би виступи Діна Ріда перед будівельниками БАМу! Щось таке. Себто був то не рок і не джаз, не марш і не твіст як такий, а щось середнє між цим і дуже-дуже безхмарно-світле й водночас бадьоре. Підбір музикантів був відповідним: три електрогітари різної тональності, електропіаніно, перкуссіо, вокалістка і сам Френк Попп у ролі діджея. І — жодних духових, струнних, смичкових інструментів… Ну, натуральний "радянський" ВІА! Після порції такої музики у серці й справді виникло ностальгічне почуття: дуже-дуже закортіло втерти рукавом робітничої куртки викликану поривами пронизливого вітру скупу чоловічу сльозу, щоби потім підкорювти далекі сибірські простори, повертати течію рік з Далекої Півночі на засушливий Південь, розпахувати цілину, уквітчувати яблунями червоні марсіанські простори. Коротше, бозна навіщо пертися до небокраю й за небокрай.

І ще я нарешті зрозумів, чому добродій прес-секретар нарік музичний стиль "Френк Попп Ансамбль" загадковим словосполученням "андеґраундова попса". Що "попса", то це точно — тільки попса ця радянського штибу. І що "андеґраундова" — теж правда: бо цілком очевидно, що у цивілізованому світі "на поверхні землі" такий "музон" нікому геть не потрібен! Не можна виключити, що Френк Попп успадкував зернятка такої от прорадянської музкультури від якогось "дедеерівського" музиканта після падіння Берлінської стіни та злиття двох Німеччин. А де тепер грати таку музику? Тільки у "підземеллях" — себто саме в "андеґраунді"!..

Звісно, потому, як ВІА Френка Поппа натішив нечисленних відвідувачів кав’ярні електропасажами просвітлено-буйних електрогітар та "електропіаніни", музиканти повернулись до фріз-холу "поліруватися" незмінним шампанським. Та оскільки добродій прес-секретар порушив слово і кудись таки дременув, ніякого ексклюзивного інтерв’ю з Френком Поппом не відбулося. Ну, і біс з ним: пішли вони усі… у свій "андеґраунд"!!!

Тимур Литовченко



Hosted by uCoz

© Тимур Литовченко. Всi права застереженi у відповідності до Законодавства України. При використаннi посилання є обов'язковим. (Хоча всiм вiдомо, що "копi-райт" розшифровується або "копiювати праворуч", або "зкопiйовано вiрно", тож до збереження авторських прав нiхто серйозно не ставиться... А шкода!)
Якщо Ви знайшли цю сторiнку через якусь пошукову систему i просто вiдкрили її, то скорiш за все, нiчого не знаєте про автора даного тексту. Так це легко виправити, мiж iншим! Давiть тут, i все…