"—ирувато" буде!..

¬ один ≥з перших л≥тн≥х вечор≥в Ч 4 червн¤ любител≥ джазу мали змогу насолодитись акустичним джазом в≥д гурту "—х≥д-Side", що в≥дбувс¤ у книжков≥й кавТ¤рн≥ "Ѕабуњн". “очн≥ше, зг≥дно ≥з задумом музикант≥в Ч розслабитись та насолоджуватисьЕ

«агалом-то "бабуњнський" виступ джазового гурту "—х≥д-Side" (¬олодимир Ўабалтас Ч г≥тара, ƒмитро "Ѕоб≥н" ќлександров Ч саксафон, ≤лл¤ ™ресько Ч клав≥ш≥, ¬алентин  орн≥Їнко Ч бас-г≥тара, ќлександр Ћебеденко Ч ударн≥, ¬Т¤чеслав  риштофович-молодший Ч PR-менеджер, –оман ƒрабина Ч менеджер) мен≥ сподобавс¤. јле т≥льки загаломЕ

Ќ≥, у тому, що хлопц≥ Ї профес≥оналами, сумн≥ватись не доводитьс¤. Ќав≥ть важко сказати, кому саме з сол≥ст≥в варто було в≥ддати пальму першост≥ Ч г≥таристу ¬олодимиру Ўабалтасу чи саксофон≥сту ƒмитру ќлександрову. ѕрот¤гом концерту обидва неодноразово зривали ц≥лковито заслужен≥ аплодисменти публ≥ки. ≤ ритм-секц≥¤ була, що називаЇтьс¤, на належному м≥сц≥. ’≥ба що клав≥шн≥ парт≥њ мали недостатнЇ, занадто вже слабке звучанн¤Е јле, можливо, це було зроблено спец≥ально Ч недарма ж бо ƒмитро ќлександров весь час нагадував публ≥ц≥: "–озслабл¤йтесь, насолоджуйтесьЕ"

¬се це було, так. јле в той же час чогось-таки у цьому "супчику" не вистачало! як сказав би герой √еннад≥¤ ’азанова Ч студент "кал≥нарного" техн≥куму, Ч хл≥ба. якоњсь ц≥л≥сност≥. Ѕо коли кожен сам по соб≥ Ч в≥ртуоз, проте з≥бран≥ разом в≥ртуози не доповнюють один одного, то ≥з цього виходить т≥льки дисгармон≥¤. “од≥ починаЇш мимовол≥ звертати увагу на реч≥, ¤к≥ за ≥ншоњ ситуац≥њ тоб≥ байдуж≥. Ќаприклад, дратуЇ, що у ¬олодимира Ўабалтаса нижн≥ іудзики на сорочц≥ недбало розст≥бнут≥ мало не до пупа, немовби в≥н т≥льки-но п≥дн¤вс¤ з л≥жка. јбо показово-розхристаний вигл¤д саксофон≥ста ƒмитра ќлександрова. јбо абсолютно несцен≥чна "мамина кохточка" у клав≥шника ≤лл≥ ™реськаЕ Ѕо гармон≥йно вписати дисгармон≥ю у щось естетично виважене, не порушивши нетривкого балансу Ч задачка ще та!..

ј може, р≥ч у т≥м, що на публ≥ку були винесен≥ нещодавно написан≥ та ¤к сл≥д не "об≥гран≥" мелод≥њ? ќголошуючи номери, ƒмитро ќлександров так њх ≥ називав: " омпозиц≥¤ номер одинЕ  омпозиц≥¤ номер дваЕ Ќомер триЕ" Ч тощо. ѕо соб≥ знаю: под≥бного роду "експерименти" з≥ "св≥жиною" на публ≥ц≥ робити не варто. Ѕо ¤кщо написана в одному ключ≥ р≥ч зазвучить "не так", це буде пом≥тно. —аме тод≥ виникне враженн¤, приблизно ¤к в≥д спектаклю театру ≥м. ≤вана ‘ранка "Ўвейк": Ѕенюк та ’ост≥коЇв Ч безумовно, профес≥онали, грають чудовоЕ та коли сатирико-гумористичну епопею про солдата Ўвейка перетворюють на л≥ричну мелодраму "про справжню чолов≥чу дружбу на фронт≥", виникаЇ палке бажанн¤ п≥двестис¤ й вийти геть! „есне словоЕ

ѕ≥сл¤мова

ѕо завершенн≥ концерту ¤ попрохав, г≥тариста й автора частини виконаних композиц≥й ¬олодимира Ўабалтаса розпов≥сти трохи б≥льше про новий проект музичного гурту "—х≥д-Side". ƒл¤ початку поц≥кавивс¤, ¤к довго тривала робота над проектом, а у в≥дпов≥дь почув:

Ч Ќад проектом ми працювали небагато часу.

Ч „есно кажучи, ¤к на мене, в≥н трохи сируватийЕ

Ч Ќаша музика звучить абсолютно по-р≥зному, в залежност≥ в≥д настрою, в≥д ситуац≥њ, в≥д публ≥ки. “ут ми даЇмо один одному можлив≥сть пограти. Ќу, ≥ загалом, у цьому проект≥ п≥дрозум≥ваЇтьс¤ ще й вокал≥сткаЕ

Ч ќ-о-о, то це зовс≥м ≥нша р≥ч!

Ч “ак. ј поки що це Ч так≥ соб≥ нарисиЕ ѕросто набиваЇмо руку.

Ч ” вас, мТ¤ко кажучи, нав≥ть костюми не п≥д≥бран≥ толкомЕ

Ч “обто?!

Ч “а хоч би ¤кийсь Їдиний стиль у групи був ¤к в Їдиного ц≥лого, а не суц≥льний р≥зноб≥й.

Ч “а Їрунда це! (—м≥Їтьс¤.)

Ч „и давно ≥снуЇте разом?

Ч 21 травн¤ в≥дсв¤ткували дес¤тир≥чний юв≥лей. ¬ нас був концерт в ќперет≥ разом з американським трубачем –енд≥ Ѕрейкером Ч чули про такого?

Ч я не наст≥льки великий фах≥вець у джаз≥Е

ѕ≥сл¤ такого з≥знанн¤ доброд≥й Ўабалтас одразу ж переадресував мене на ¬Т¤чеслава  риштофовича Ч мовл¤в, сп≥лкуванн¤ з пресою входить до кола обовТ¤зк≥в PR-менеджера гурту. « ≥ншого боку, ц≥лком ймов≥рно, г≥тарист просто стомивс¤ п≥сл¤ концертуЕ

¬т≥м, сп≥лкуванн¤ з  риштофовичем-молодшим, ¤кий Ї не т≥льки PR-менеджером джаз-гурту "—х≥д-Side", але й музичним критиком, таки ви¤вилось набагато б≥льш пл≥дним:

Ч ÷¤ група в≥д початку джазова, але вм≥Ї грати абсолютно р≥зну музику. —ьогодн≥ вони грали не джаз, ¤к ви чули, а ейс≥д лаунж ≥ таке ≥нше. ¬ г≥тариста ¬олодимира Ўабалтаса Ї ≥де¤ робити так, щоби приход¤чи на концерт, люди заздалег≥дь не знали, що там звучатиме у принцип≥ Ч акустичний джаз, щось жорстке чи навпаки мТ¤ке, танцювальнеЕ

√руп≥ дес¤ть рок≥в. 21 березн¤, коли вони вир≥шили оф≥ц≥йно в≥дсв¤ткувати день народженн¤, група в≥д≥грала концерт з дуже в≥домим трубачем –енд≥ Ѕрейкером. ќкр≥м нього, участь у юв≥лейному концерт≥ брав "“анок на ћайдан≥  онго" Ч вони сп≥вали реп.

Ч „и багато група експериментуЇ з музичними стил¤ми?

Ч ¬ласне, наступний њхн≥й альбом маЇ вийти у стил≥ ейс≥д-джазу: ейс≥д, фанк та ≥нш≥ под≥бн≥ реч≥Е —ьогодн≥ хлопц≥ зак≥нчили записувати авторський альбом саксофон≥ста ƒмитра ќлександрова на пр≥звисько "Ѕоб≥н" Ч це добрий традиц≥йний акустичний джаз. “ак, музиканти кидаютьс¤ у крайнощ≥, але ц≥ крайнощ≥ ц≥лковито в≥дпов≥дають њхньому внутр≥щньому стану, р≥зноб≥чност≥.

Ч ¬они ки¤ни?

Ч ¬≥д початку Ч харк≥вТ¤ни, але вже чотири чи пТ¤ть рок≥в живуть у  иЇв≥. „им з≥псували настр≥й багатьом столичним музикантам, в≥дбираючи роботуЕ (—м≥Їтьс¤.)

Ч Ќу, конкуренц≥¤ Ч то нормальноЕ ј з ¤ких концептуальних м≥ркувань п≥дбиралис¤ композиц≥њ дл¤ нин≥шнього концерту?

Ч ¬ цих музикант≥в багато що Ї, але ми так ≥ планували, що сьогодн≥ вони гратимуть саме це Ч нап≥велектричний лаунж, спок≥йну, ненавТ¤зливу музикуЕ

Ч ’тось навмисно п≥д≥брав стиль ≥ репертуар "п≥д "Ѕабуњн"?..

Ч якщо њм нав≥ть накажуть грати тихо й ненавТ¤зливо, там все одно буде що послухати. ÷е не т≥ хлопц≥, що робитимуть халтуру, гратимуть так зван≥ "платн≥ репетиц≥њ": Ї таке пон¤тт¤ серед музикант≥в Ч тобто, ти репетируЇш на сцен≥ перед публ≥кою у кафе чи ресторан≥, а тоб≥ за це ще й плат¤тьЕ

Ч якщо так, то де в≥дбуваютьс¤ репетиц≥њ "—х≥д-Side"?

Ч Ќа студ≥њ "Ћемма", де вони й прописан≥ Ч адже з цим лейблом укладено контракт. Ќа в≥дм≥ну в≥д багатьох, ц≥ музиканти все робл¤ть добротно.

Ч „есно кажучи, сьогодн≥шн≥й концерт здавс¤ мен≥ "сирим", недовершенимЕ „и це тому, що виконувалось забгато нових композиц≥й, в ¤ких нав≥ть назви немаЇ Ч сам≥ лише номери?..

Ч  ≥лька тижн≥в тому вони виконували т≥ сам≥ реч≥ у клуб≥ "44" на марафон≥, й звучали вони зовс≥м по-≥ншому. ј були написан≥ буквально за дек≥лька дн≥в до того концертаЕ «вучали сьогодн≥ й стар≥ реч≥, ¤к≥ музиканти "—х≥д-Side" грали на публ≥ц≥ неодноразово Ч але вони прозвучали сьогодн≥ теж у незвичайному, розслабленому й розслаблюючому ключ≥. “ака була ≥де¤ нин≥шнього виступу.

 оротше, хтось граЇ, ¤к може Ч а ц≥ хлопц≥ грають, ¤к захочуть. јле саме про концепц≥ю, ¤к ви кажете, краще поговорити з ¬олодимиром Ўабалтасом.

Ч ¬же поговорили. Ќаостанок дозвольте провокац≥йне запитанн¤: прощальна композиц≥¤ на тему староњ, рад¤нських час≥в п≥сеньки "ќранжевое небо" Ч чи це не реверанс ѕомаранчев≥й революц≥њ?

Ч Ќ≥. ѕросто перед Ќовим –оком "Ћемма" видала зб≥рку найр≥зноман≥тн≥шого джазу п≥д назвою "ќранжевый джаз", ≥ саме група "—х≥д-Side" була Їдиною з ”крањни, презентованою на цьому диску. якщо чесно, то њх просто спитали, чи не могли б вони обробити щось под≥бне до "ќранжевого неба"? ¬они й обробили, причому так, що н≥хто не вп≥знав у ц≥й музиц≥ прототип! ѕ≥сн≥ нав≥ть ≥ншу назву далиЕ

ѕ≥дготував
“имур Ћитовченко

Hosted by uCoz

© “имур Ћитовченко. ¬сi права застереженi у в≥дпов≥дност≥ до «аконодавства ”крањни. ѕри використаннi посиланн¤ Ї обов'¤зковим. (’оча всiм вiдомо, що "копi-райт" розшифровуЇтьс¤ або "копiювати праворуч", або "зкопiйовано вiрно", тож до збереженн¤ авторських прав нiхто серйозно не ставитьс¤... ј шкода!)
якщо ¬и знайшли цю сторiнку через ¤кусь пошукову систему i просто вiдкрили њњ, то скорiш за все, нiчого не знаЇте про автора даного тексту. “ак це легко виправити, мiж iншим! ƒавiть тут, i всеЕ