*** ‘отосес≥¤ з веч≥рки Ч “”“!.. ***

"’азар≥йська" ≥нстал¤ц≥¤ в столиц≥ ”крањни

25 вересн¤ у п≥двал≥ кавТ¤рн≥ " вартира "Ѕабуњн" господарювали "хазар≥йц≥": приб≥чники р≥зноман≥тних вид≥в сучасного мистецтва обТЇднали зусилл¤ та й ≥нсталювали мультимед≥йний проект " омплектац≥¤". ’то не розслабивс¤, п≥шов геть. «ате рештаЕ

ћолодь н≥коли не бажаЇ бути абсолютно схожою на батьк≥в, д≥д≥в та ≥нших предк≥в Ч до реч≥, нав≥ть найближче старше покол≥нн¤ нин≥шн≥ юнаки та д≥вчата називають саме цим словом. Ќин≥шн¤ нова генерац≥¤ прагне розкутост≥, креативност≥, безбашенност≥ тощо. “ож не дивно, що ¤к на злам≥ ’≤’ та ’’ стол≥ть розкв≥тло нове Ч авангардне Ч мистецтво, так ≥ нин≥, на злам≥ не просто ’’ та ’’≤ стол≥ть, а нав≥ть ≤≤ та ≤≤≤ тис¤чол≥ть вибухаЇ чергова культурна революц≥¤ Ч креативна.

ѕринаймн≥, конь¤к "ALEXX" (ц≥каво, а чом не "три ≥кси"?!) Ч генеральний спонсор мультимед≥йного проекту " омплектац≥¤", ≥нстальованого в кафе-квартир≥ "Ѕабуњн" 25 вересн¤, ≥менувавс¤ креативним, хоча на смакЕ ѕромовчу, бо по вусах текло, до рота не потрапило.

ўо ж до самого проекту, то в≥н став продуктом культурноњ агенц≥њ "’азар≥¤" та украњнських музикант≥в незалежного лейблу "Nexsound" Ч јндр≥¤  ириченка, Kotra, групи The Moglass, Zavoloka та јлли «агайкевич. ƒоповнювали ≥нстал¤ц≥ю картини художника ћайкла ћерф≥, котрий перењхав на ѕћ∆ до ”крањни й нав≥ть пр≥звище зм≥нив на "ћерфенко".

≤нстал¤ц≥¤ сучасного мистецтваЕ «агалом-то, це щось авангардистське, просто, на в≥дм≥ну в≥д авангарду стор≥чноњ давнини, ¤вище це комплексне ≥ пор¤д з музикою та живописом (нехай просунутими далеко уперед) включаЇ ¤к орган≥чн≥ частини також к≥но, мистецтво ≥нтерТЇру та осв≥тленн¤Е мистецтво, скаж≥мо так, шумуЕ загалом, будь-що ≥ще. як р≥зновид авангарду, под≥бний "м≥кс" не терпить "лобового сприйн¤тт¤". “ож в≥дв≥дувач≥ "бабуњнського" п≥двальчику, що прийшли сюди просто посид≥ти й в≥дпочити, швиденько ретирувались.

—правд≥, спробуйте-но розслабитись, коли неосв≥тлений зал здригаЇтьс¤ в≥д жахливого рип≥нн¤ та реву, аж н≥¤к не схожого на музику, а на пережованому простирадл≥, що зам≥н¤Ї к≥ноекран, б≥гають-стрибають св≥тлов≥ пл¤ми, час в≥д часу складаючись у картинки a-la "ћатриц¤"Е ѕод≥бне самозаглиблене спогл¤данн¤ властиве не нам, а швидше таЇмничому —ходу з його трансцендентальними медитац≥¤ми. ’оча варто зазначити, що наш≥ юнаки та д≥вчата швидко цьому вчатьс¤: на фотограф≥¤х особливо добре видно, що гл¤дач≥-слухач≥ дивилис¤ на продюсера ™вгена ћ≥нка, ¤к на гуруЕ јбо ж ¤к заг≥пнотизований кролик на удаваЕ

Ѕо ≥ншого способу зрозум≥ти суть багатогодинного д≥йства, н≥ж повна розслабуха й безрозд≥льна ментальна покора, просто не ≥снуЇ: лише в≥ддавшись на мил≥сть почутт¤м, ¤к≥ виносить з глибини п≥дсв≥домост≥ оте нестерпне рип≥нн¤ та вибиваЇ ≥з з≥ниць божев≥льний танок св≥тлових пл¤м, лише мить за миттю п≥рнаючи в ц≥ почутт¤ з головою, оновившись ними Ч лише тод≥ зможеш сказати, що недарма витратив дв≥-три веч≥рн≥ години. Ѕо ц≥ переживанн¤ Ч то зас≥б зазирнути углиб власноњ душ≥. ≤ тим вони ц≥нн≥: бо душа в кожного сво¤, своњ й переживанн¤.

« ≥ншого боку, не можна сказати, що " омплектац≥¤" спрацьовувала, так би мовити, "на вс≥ сто". Ќа дв≥ третини Ч так, можливоЕ  оротше, чогось њм бракувало. ќсобисто мене дратувала просторова обмежен≥сть ≥нстал¤ц≥њ: от ¤кби в≥деопл¤ми не зосереджувались на двом≥рному так званому "екран≥", а розт¤глис¤ на весь зал, майор≥ли у пов≥тр≥ над головами гл¤дач≥в-слухач≥в!.. ќце було би "саме те"!!! ўось схоже на мультф≥льм "ѓжачок в туман≥", т≥льки обТЇмне. —творити под≥бну р≥ч сучасна техн≥ка дозвол¤Ї.

Ќу, що жЕ ћожливо, колись "хазар≥йц≥" до того дозр≥ють. Ѕо попереду в нас Ч ц≥ле ’’≤ стол≥тт¤. „асу вдосталь.

ћ≥ж двома цигарками

” перерв≥ м≥ж виступами двох "≥нстал¤тор≥в" з нап≥втемр¤ви зали виваливс¤ продюсер "’азар≥њ" ™вген ћ≥нко. я швиденько скориставс¤ такою нагодою, щоб вз¤ти в нього бл≥ц-≥нтервТю. ѕочали з≥ зТ¤суванн¤ обставин м≥сц¤ та часу Ч чом мультимед≥йний проект " омплектац≥¤" в≥дбувс¤ саме тут ≥ зараз:

Ч «агалом-то ми почали роботу над проектом дек≥лька м≥с¤ц≥в тому. Ќа його п≥дготовку потр≥бен певний час. ѕросто зараз акумулювалис¤ вс≥ сили, зад≥¤н≥ у проект≥ Ч тож ми й обрали сьогодн≥шн≥й веч≥р.

Ч як ц≥ сили п≥дбиралис¤?

Ч я давно знаю лейбл "Nexsound", його музикант≥в, люблю њхню музику. “ож, мабуть, десь з п≥вроку тому в нас народилас¤ ≥де¤ презентувати цю музику у  иЇв≥, орган≥зувати виступ.

Ч ј ¤к ≥з художником?

Ч « мистецтвом ћайкла ћерфенка ¤ знайомий давно, але у проектах агенц≥њ "’азар≥¤" його роботи використовую уперше. ¬важаю, що насправд≥ це ≥деальний в≥зуальний р¤д дл¤ т≥Їњ музики, ¤ку чують сьогодн≥ гл¤дач≥.

Ч „ому ваша агенц≥¤ називаЇтьс¤ "’азар≥¤"?

Ч ÷е надто глибоке концептуальне питанн¤Е

Ч ≤ все ж?..

Ч ’азар≥¤ Ч це ц≥ла ф≥лософська категор≥¤. ‘актично це јтлантида Ч ≥мпер≥¤, ¤ка безсл≥дно зникла, не лишивши по соб≥ фактично н≥¤ких культурних сл≥д≥в. Ќам подобаЇтьс¤ ц¤ концепц≥¤. ћи вважаЇмо, що можливо, Ї нащадками хазар.

Ч ƒозвольте не погодитис¤ з вами: хазари жили тут Ч фактично, на територ≥њ сучасноњ ”крањни. ≤ н≥¤ка це не јтлантида Ч бо хазари не загинули ф≥зично, а зникли ≥сторичноЕ

Ч «в≥сно, що так! ѕросто вони Ч це крањна, що ≥снувала реально, проте не залишила по соб≥ практично н≥¤ких доказ≥в ≥снуванн¤. ÷е теж в≥домо.

Ч ѕерепрошую: нав≥ть найперша письмова згадка про  ињв зроблена саме у хазарському л≥топис≥! ≤ це зветьс¤ "н≥¤ких доказ≥в ≥снуванн¤"?!

Ч ƒл¤ нац≥њ, що проживала на так≥й величезн≥й територ≥њ, таких доказ≥в Ч просто обмаль, це факт.

Ч «араз "Їврейський барон" ≈дуард ’одос розвиваЇ теор≥ю "трьох ’азар≥й", зг≥дно з ¤кою сучасна ”крањна Ч це "трет¤ ’азар≥¤", ≥ невдовз≥ на ц≥й земл≥ будеЕ пустел¤. Ќазва вашоњ агенц≥њ маЇ щось сп≥льне з цими м≥ркуванн¤ми?

Ч Ќ≥, запевн¤ю, що до нашоњ "’азар≥њ" це не маЇ жодного стосунку!

Ч « б≥ограф≥Їю та творч≥стю ћайкла ћерфенка ¤ познайомивс¤, ще коли працював в журнал≥ "ѕ≥ ". ј чи можете докладн≥ше розпов≥сти про музикант≥в?

Ч Ќа м≥й погл¤д, ус≥ ц≥ артисти Ч найц≥кав≥ш≥ музиканти, що працюють у царин≥ сучасноњ експериментальноњ музики. « тих, хто виступаЇ, ¤ уперше почув альбоми Kotra, ¤кий вийшов на сцену останн≥м. я був в≥дверто вражений, що така музика виробл¤Їтьс¤ в ”крањн≥, що вона випускаЇтьс¤ ≥ продаЇтьс¤. я був у справжн≥й ейфор≥њ, тож перезнайомивс¤ х≥ба що не з ус≥Їю електронною сценою, що ≥снуЇ зараз в ”крањн≥.

Ч ÷е нав≥ть продаЇтьс¤?!

Ч “ак. «окрема, при вход≥ до "Ѕабуњну" можете придбати альбоми. Ѕ≥льш того, основна аудитор≥¤ лейблу "Nexsound" Ч це жител≥ заруб≥жних крањн. ¬они замовл¤ють диски поштою й купують њх у тамтешн≥х магазинах. ¬ ”крањни ж поки що њх продаЇтьс¤ значно менше, н≥ж за кордоном.

Ч „и повТ¤зано це ≥з "зал≥зною зав≥сою", ¤кою було огорожено —–—–, та ≥сторично невеликим пром≥жком часу, за ¤кий в≥н був зруйнований?

Ч ÷е повТ¤зано швидше за все з в≥дсутн≥стю в ”крањн≥ музичноњ ≥нфраструктури, ¤к≥сноњ музичноњ критики. Ќав≥ть ≥з в≥дсутн≥стю аудитор≥њ ¤к≥сноњ музики у принцип≥ Ч нав≥ть не обовТ¤зково такоњ радикальноњ, ¤к сьогодн≥шн¤. јле гадаю, з часом все покращитьс¤. ќт зараз вже покращилос¤Е

Ч  аверзне питанн¤: чи обовТ¤зково бути музикантом, щоб грати шум?..

Ч ¬ багатьох музикант≥в, що грали сьогодн≥, профес≥йна музична осв≥та. ќсь в јлли «агайкевич Ч академ≥чна музосв≥та, наприкладЕ «араз музика ≥снуЇ у величезних обс¤гах, тож сьогодн≥ справд≥ багато самоук≥в, або ж люди використовують компТютерн≥ програми, не оперуючи н≥ музичною терм≥нолог≥Їю, н≥ ≥ншими знанн¤миЕ ѕроте у будь-¤к≥й музиц≥ можна почути щось профес≥йне Ч нав≥ть в шумах, що линуть з≥ сцени зараз!

Ч ќстаннЇ питанн¤: цей проект ви ще кудись повезете?

Ч Ќ≥, це разовий проект у " вартир≥ "Ѕабуњн". јле певен, що у найближчому майбутньому ми орган≥зуЇмо нов≥ проекти, з новими ≥де¤ми та новим колом учасник≥в.

Ч ћен≥ от вбачаЇтьс¤ щось обТЇмне, а не б≥дний плаский екранчикЕ

Ч «м≥нюватимемо масштаби, ≥дењ. ћи налаштован≥ на подальше сп≥вроб≥тництво та роботу.

ѕ≥дготував
“имур Ћитовченко


Post Scriptum. ƒоки музиканти щосили "комплектвали" аудитор≥ю, ¤ спробував розслабитисьЕ ≥ ¤к насл≥док, в мене народилас¤ власна ≥нстал¤ц≥¤. ќск≥льки ¤ письменник, вона вилилась, зв≥сно, у словесну форму. ўо ж Ч суд≥ть сам≥Е


*** ≤нстал¤ц≥¤ в авторськ≥й "“екстов≥й колекц≥њ" Ч “”“!.. ***

—учий сучасний св≥т!..

≤нстал¤ц≥¤

1. √айда до кавТ¤рн≥!

Ќудний видавс¤ веч≥рЕ  уди б оце себе д≥ти?!

ƒ≥ти повиростали: у них своЇ житт¤ у власному св≥т≥ Ч в≥д тебе в≥н надто далекий, ¤к далек≥ орб≥ти планет, що обертаютьс¤ довкола з≥рок ≥з р≥зних галактик.

«устр≥ч з коханкою вже не хвилюЇ у¤ву: давно стомивс¤ в≥д зл¤гань уривкамиЕ “а й ≥нш≥ д≥вчата вже виросли, занадто дл¤ тебе дорог≥: ≥ Ї чим платити, але ж не купиш порц≥ю молодост≥! ј купувати коханн¤ Ч безглуздо й огидно.

ƒружина тебе загубила м≥ж крамничками й базарами, роботою та подругамиЕ м≥ж сп≥вроб≥тниками ≥ коханц¤ми, найкращий з ¤ких був колись твоњм другом, а заразЕ Ќудно не те що мовить те слово Ч подумати!

ј батько ≥ мати Ч в могил≥, ¤ка ≥ на тебе чекаЇ. ¬же ск≥льки рок≥в не був ти на цвинтар≥ Ч а сов≥сть мовчить: бо Ч робота, с≥мТ¤ та ≥нш≥ турботи минущ≥Е

“и зраджував.

“ебе зраджували.

¬с≥ зрадники.

ќдин Ѕог в≥рний Ч та де нам до Ќього!..

“ому гайда до кавТ¤рн≥, в п≥двальчик смердючий в≥д диму п≥дробних цигарок в≥домих марок! “ам надудлишс¤ гор≥лки, розведеноњ вином ≥ соком Ч а все це зветьс¤ коктейлем.

≤ зшален≥вши в≥д того п≥йла, опинишс¤ знов на вулиц≥ Ч пикою в калюж≥. як прохолодно лежати на мокрому асфальт≥!

Ќу що ж, в≥дпочинь, ¤к сл≥в б≥льш не маЇшЕ

¬≥дпочинь.

2. ЌемаЇ сл≥в

” голов≥ паморочитьс¤.

ћорок до мозку липне.

«липаютьс¤ пов≥ки.

ѕов≥њ тебе не ц≥кавл¤ть Ч дов≥куЕ

ѕеред сл≥пими сонними очима Ч сонми л≥тер:

” I ב ث Δ Ў V ח ع Θ “ R כ ص Ξ ћ N א س Σ ƒ F צ ل Ψ ∆ W ת ق Ω Ѕ G פ ي ΛЕ

—к≥льки ж њх ≥снуЇ у св≥т≥?! Ќе зл≥чити!!! ” тис¤ч≥ раз≥в б≥льше значк≥в понавигадували люди, щоб записати думкиЕ а порозум≥тись м≥ж собою й дос≥ не можуть: бо вав≥лонське зм≥шанн¤ мов. ≤ н≥чого не вд≥ЇшЕ

ј томуЕ

√еть мови!!!

√еть реченн¤!!!

√еть словосполученн¤!!!

√еть слова!!!

√еть склади!!!

«м≥шаЇмо в скл¤нц≥ коктейль з л≥тер, приправимо щедро амф≥там≥ном Ч ≥ випТЇм за щаст¤ ус≥х народ≥в!

”с≥х: малих ≥ великих, цив≥л≥зованих ≥ дикунських, сущих ≥ зниклих Ч бо вс≥ достойн≥ памТ¤т≥.

Ѕо вс≥ бились, бились, та н≥ з чим лишились!..

Ѕо цив≥л≥зац≥¤ Ч то велика омана.

“ому роз≥бТЇм усеЕ

3. √еть музику!

“ому знесемо усе Ч бо нам н≥чого не треба.

Ѕо гола людина у св≥т приходить.

√ол≥ люди кохаютьс¤, гол≥ д≥тей зачинають.

∆ив≥ голий труп омивають Ч ≥ в землю сиру заривають.

ўо з собою в≥зьмемо?! Ќ≥чогоЕ

Ќав≥ть т≥ло згниЇ Ч воно теж не наше.

“≥льки дух та душа Ч окремо в≥д т≥ла.

≤ нав≥ть музика.

ѕол≥фон≥чна.

 акофон≥чна.

ћавпи хапали палиц≥, били в колоди Ч дикуни винайшли музику.

ƒикуни били в барабани Ч раби грали господар¤м на пишних бенкетах.

’аз¤њн бенкету замовл¤в музику Ч њњ писали Ѕерезовський, Ѕортн¤нський, ѕрокофТЇв, „айковський, Ѕ≥зе, Ћ≥ст, ¬≥вальд≥, √айдн, Ѕах, ћоцарт, Ѕетховен ≥Е √люкЕ

≤ все це виродилось в музику до мультик≥в, що грали кумедн≥ зв≥р¤тка.

√люкЕ

√люкЕ

ј пот≥м у пишн≥ пасаж≥ естради.

√люкЕ

√люкЕ

√люкЕ

ј пот≥м в рем≥кси Ч у цю клоунадуЕ

√люкЕ

√люкЕ

√люкЕ

√люкЕ

≤ т≥льки бабус¤ старенька рипить колискову прадавню над порожньою люлькоюЕ

√люкЕ

√люкЕ

√люкЕ

√люкЕ

√люкЕ

Ѕо зросло немовл¤ Ч ≥ втекло до компТютера, хакером стало.  ому ж то сп≥ваЇ старенька?!

√люкЕ

√люкЕ

√люкЕ

√люкЕ

Ќе треба музики!!!

√люкЕ

√люкЕ

√люкЕ

—лова роз≥брали на л≥тери Ч розтрощимо музику на ноти й подавимось ними!!!

√люкЕ

√люкЕ

ƒо, ре, м≥, фа, соль, л¤, си!!!

√люкЕ

Ѕемоль! ћажор! ƒ≥ез! ћ≥нор!

√еть!!!

4. јгресивн≥ квадрати

«ам≥нимо музику шумом!

√р≥м бл¤шанки та грому, свист в≥тру та розб≥йника, п≥сн¤ соловТ¤ та пТ¤ниц≥, плеск≥т води, дзеленчанн¤ склаЕ

Ќот не знаЇмо Ч без них теж з≥граЇмо!

Ќе б≥да!

“≥льки шкода, що п≥зно про це додумались.

Ќай д≥ти розумн≥шими будутьЕ

ћи Ч дурн≥. ∆итт¤ не вдалось.

ўо таке житт¤?! јгрес≥¤ квадрат≥в!

√ен≥альний Ћеонардо да ¬≥нч≥ ген≥ально вписав ЋюдинуЕ в квадрат: проста ф≥гура з≥ срамом, прикритим ф≥говим листиком!

ƒв≥ руки й дв≥ ноги складати не можна, скаже тоб≥ першокласник: у школ≥ його привчили рахувати т≥льки однор≥дн≥ реч≥. ј рука Ч не ногаЕ

’оча малюк з дитсадка скаже см≥ливо ≥ просто: чотири к≥нц≥вки!

ќт сором: малюк додумавс¤ Ч школ¤р спасувавЕ

Ѕо школа зробила з нього болвана.

«робила  вадрата Ч дв≥ руки, дв≥ ноги. „отири к≥нц≥вки.

≤ голова Ч квадратна.

” школ≥ квадрати зростають, виход¤ть в житт¤.

≤ бТютьс¤ один з одним от≥ агресивн≥ квадрати.

ЅТютьс¤, аж доки вершин не зламають, щоб вийшлиЕ кругл≥Е придурки!

Ќу, що це за сучий св≥т?!

5. ќстанн¤ порц≥¤ страху

—томлена житт¤м людинаЕ

¬ ¤коњ немаЇ сл≥вЕ

ЌемаЇ музикиЕ

ј Ї лише гостр≥ кути, житт¤м остаточно не згладжен≥Е

¬иповзла гола на площу, що загубилась в лаб≥ринтах вулиць, с≥л ≥ м≥ст, крањн та народ≥в, планет ≥ галактик.

√укнула щось нечленорозд≥льне Ч луна покотилась лаб≥ринтамиЕ

≤ повернулас¤ спокоЇм, миром, одв≥чною музикою, словами коханн¤.

ј також самим коханн¤м.

≤ стало легше на серц≥. ≤ рани загоњлись.

ј душа все ж болить.

Ѕо жити й померти у тих лаб≥ринтах Ч нестерпно.

“о хай з лаб≥ринт≥в зд≥йметьс¤ крик! ” небо полине з душею разом!

Ѕо жить в лаб≥ринтах сучасного сучого св≥ту не станем!!!

√еть лаб≥ринти Ч най буде трава!..

***

“равички насипав порц≥йку, скрутив сигаретку.

 урнув Ч кайф!..

Ќа тому ск≥нчив. Ѕо люди Ч квадрати.  оли чотири частини, це добре: це хрест ≥ людина-квадрат агресивна.

 оли пТ¤ть частинЕ ўо ж, пентаграма Ч це добре. —торчма Ч знак ди¤вола. ƒобре.

 оли ш≥сть частин Ч це погано. Ѕо це магендов≥д Їврейський, не можна цього допустити: зжеруть ненажери, що д≥л¤ть людство на народи й ≥нородц≥в!

“ому хай лишаЇтьс¤ пТ¤ть глав.

“акий наш сучасний св≥т Ч сучий!!!

ѕрощавайте, лише под≥л≥тьс¤ коктейлем з л≥тер: це корисно.

÷е все, що лишилось нам, с≥ромахамЕ

 ињв,
н≥ч м≥ж 25 та 26 вересн¤ 2004 р.



Hosted by uCoz

© “имур Ћитовченко. ¬сi права застереженi у в≥дпов≥дност≥ до «аконодавства ”крањни. ѕри використаннi посиланн¤ Ї обов'¤зковим. (’оча всiм вiдомо, що "копi-райт" розшифровуЇтьс¤ або "копiювати праворуч", або "зкопiйовано вiрно", тож до збереженн¤ авторських прав нiхто серйозно не ставитьс¤... ј шкода!)
якщо ¬и знайшли цю сторiнку через ¤кусь пошукову систему i просто вiдкрили њњ, то скорiш за все, нiчого не знаЇте про автора даного тексту. “ак це легко виправити, мiж iншим! ƒавiть тут, i всеЕ