–оманси до трьох костюм≥в

ћузичний веч≥р, що в≥дбувс¤ 24 липн¤ у кавТ¤рн≥ " вартира "Ѕабуњн", пройшов довол≥ нестандартно: акомпануючи соб≥ на фортеп≥ано, театральний композитор ћар≥¤ ѕортн≥кова розважала в≥дв≥дувач≥в класичними й м≥ськими романсами, ≥ншими п≥сн¤ми, а такожЕ перевд¤ганн¤ми. ћожна сказати, що дл¤ першого разу (у гостинному "бабуњнському" п≥двальчику) виступ в≥дбувс¤ зовс≥м непогано.

÷ього суботнього вечора у " вартир≥ "Ѕабуњн" було в≥дносно порожньо. «а одним з бокових столик≥в горлала група ≥ноземц≥в: суд¤чи за абсолютно безбашенною повед≥нкою та особливост¤ми акценту англ≥йськоњ, то були ¤к≥сь американц≥. «а ≥ншими столиками сид≥ли одинаки або парочки, проте ћашу ѕортн≥кову (в аф≥ш≥ так ≥ було за¤влено Ч "ћјЎј") чекала лише одна пара у центральному р¤д≥. √л¤дач≥в поб≥льшало лише близько 21:00, ≥ саме тут зТ¤вилась героњн¤ вечора Ч худорл¤ва, рухлива, вд¤гнена у брючний костюм з жилеткою, так що здалеку њњ можна було переплутати ≥з хлопчиком-п≥дл≥тком. Ќалаштувала виставлену поруч з фортеп≥ано в≥деокамеру на автоматичну зйомкуЕ ≤ незвичайний веч≥р романсу розпочавс¤.

“реба зазначити, що особливими вокальними даними ћар≥¤ ѕортн≥кова не вир≥зн¤Їтьс¤ (мен≥ здалось, одного разу на висок≥й нот≥ вона ледь не "пустила п≥вн¤"), та й фортеп≥ано у " вартир≥ "Ѕабуњн" не налаштоване ¤к сл≥д. “им не менш, голос в нењ непередавано глибокий ≥ чутливий: ¤к-то кажуть, сп≥ваЇ з душею. ћанера виконанн¤ своЇр≥дна: здаЇтьс¤, голос ≥ пальц≥ живуть кожен своњм житт¤м, бо початок фрази ѕортн≥кова вимовл¤Ї швидко, середину розт¤гуЇ, й лише к≥нець зливаЇтьс¤ з народжуваною пальц¤ми музикою у нормальному ритм≥.

–епертуар першого в≥дд≥ленн¤ склали класичн≥ рос≥йськ≥ романси: " алитка", " лен ты мой опавшийЕ" тощо. ѕубл≥ка слухала прихильно, аплодувала, т≥льки американц≥ знай соб≥ горлали. Ќе знаю, що сталос¤, проте через де¤кий час виникла ≥люз≥¤. ўо все в≥дбуваЇтьс¤ в ≥ншому просторово-часовому вим≥р≥: громад¤нська в≥йна, б≥ла арм≥¤ в≥дступаЇ, у холодному трактир≥ оф≥цери слухають романси у виконанн≥ пишнот≥лоњ п≥ан≥стки, за одним столиком гомон¤ть про щось своЇ весел≥ союзники з јнтанти, на краЇчку ≥нструмента вазочка з недопалкамиЕ ≤ раптом лунаЇ постр≥л: п≥д впливом алкоголю та розпачу застреливс¤ сентиментальний штабс-кап≥танЕ

¬т≥м, насправд≥ н≥¤кого постр≥лу не було, просто зак≥нчилось перше в≥дд≥ленн¤, гам≥рлив≥ американц≥ звалили соб≥ геть, њхн≥й столик зайн¤ла наша компан≥¤. ј ћар≥¤ ѕортн≥кова од¤гла фрак з довжелезними фалдами: мовл¤в, слухач≥ зрозум≥ють, що без фрака друге в≥дд≥ленн¤ неможливеЕ ѕроте зрозум≥ти авторський задум було все ж важкувато. ¬≥дд≥ленн¤ розпочалось ≥з одеських блатних п≥сень, що умовно можна в≥днести до жанру "м≥ського романсу", продовжилос¤ взагал≥ танго, зак≥нчилос¤ п≥сн¤ми ¬ертинського. ’оча завд¤ки перевд¤ганню ≥люз≥¤ в≥дновилас¤, хоча й була зовс≥м ≥ншою: знов б≥ла арм≥¤ в≥дступаЇ, проте тимчасово в окремо вз¤тому одеському кабачку Ч повний пор¤док ≥ нав≥ть навпаки в≥дроджуютьс¤ шик, тимчасова бравадаЕ ƒесь ¤ те к≥но бачив: або " отовський", або заборонена за час≥в —–—– "≤нтервенц≥¤"?..

” третьому в≥дд≥ленн≥ ѕортн≥кова убралась у кремовий п≥джак. “ут виконувались твори ќкуджави, Ќ≥к≥т≥на ≥  ≥ма, п≥сн≥ з к≥ноф≥льм≥в про ¬елику ¬≥тчизн¤ну ("Ќа всю оставшуюс¤ жизньЕ") Ч ≥ пара твор≥в самоњ ћар≥њ ѕортн≥ковоњ. „асових ≥люз≥й цього разу не виникало. ѕопри запрошенн¤, публ≥ка разом ≥з виконавицею не засп≥вала: либонь, важко було п≥длаштуватись п≥д њњ ориг≥нальну ман≥ру виконанн¤.

Ќу, то н≥чого: гадаю, цей концерт у " вартир≥ "Ѕабуњн" не останн≥йЕ ўе засп≥вають!


Ѕес≥да при св≥чц≥

ѕоговорити "м≥ж двома цигарками" не вдалос¤: по-перше, ¤ не пом≥тив, щоби в перервах м≥ж в≥дд≥ленн¤ми героњн¤ нин≥шнього вечора палила або пила, по-друге, вона перевд¤галас¤, а прориватис¤ до вбиральн≥Е ну, сам≥ розум≥Їте. «ате п≥сл¤ концерту сп≥лкуванн¤ в≥дбулос¤. ƒоброд≥йка ћар≥¤ ви¤вилась дуже милою, бес≥дувала охоче ≥ невимушено.  оротше, за столиком нас було четверо Ч малесенька св≥чка, труд¤га-диктофон, ¤ ¤к журнал≥ст ≥ вона Ч театральний композитор:

Ч я стала вже четвертим покол≥нн¤м у ц≥л≥й музичн≥й династ≥њ. ¬с≥ моњ предки Ч музиканти з театральним ухилом, ¤к ≥ ¤. «окрема, д≥дусь працював у музичних школах, п≥онерських таборах, ≥ це завжди були не стандартн≥ уроки музики, а невеличк≥ д≥йства з театральними вигадками. ћама ≥ њњ брат Ч профес≥онали найвищого р≥вн¤. ћама ≤рина ѕортн≥кова Ч класичний музикант, педагог, зараз керуЇ Їврейським театром п≥сн≥ "Ќешома" ("ƒуша"). ¬олодимир ѕортн≥ков керував шоу-групою "‘рейлехс", зараз в≥н у ћоскв≥ у пед≥нститут≥ ≥ знов-таки повТ¤заний ≥з музичним театром.

ќтже, моЇ дитинство було наскр≥зь прос¤кнуте музикою ≥ театром. «ак≥нчила музучилище, пот≥м √орьковську консерватор≥ю Ч вона Ї ф≥л≥Їю ћосковськоњ. ѕо зак≥нченн≥ працювала концертмейстером, згодом композитором у “еатр≥ драми ≥ комед≥њ, оформлювала вистави. ѕот≥м прийшла до "—уз≥рТ¤". Ѕрала участь у м≥жнародних конкурсах ¤к п≥ан≥ст, у театральних фестивал¤х Ч ¤к композитор ≥ п≥ан≥ст. ћаю лауреатськ≥ званн¤, у тому числ≥ ¤ лауреат дуже важливого дл¤ мене фестивалю в ≈динбурз≥.

Ч Ѕагато поњздили по св≥ту?

Ч як конкурсант ≥ фестивал≥ст Ч майже всю ™вропу обТњздила. ј от наприк≥нц≥ серпн¤ планую в≥дв≥дати ”горщину, цього разу вже в нов≥й рол≥ Ч ¤к член жур≥ конкурсу.

Ч « ¤ких м≥ркувань ¬и виходили, п≥дбираючи нин≥шн≥й репертуар? √рали те, що до душ≥ припало?..

Ч ƒуже хот≥лос¤ тему романсу провести в≥д довол≥ давнього рос≥йського до нин≥шнього м≥ського романсу ≥ частково до власноњ музики. ¬важаю, що це все романсиЕ ј чому ц≥?.. «в≥сно, хот≥лось би значно б≥льше, проте не можна ж затримувати людей понад дв≥ години, в≥дведен≥ дл¤ виступу! Ћибонь, все ж краще п≥ти на пТ¤ть хвилин ран≥ше, н≥ж на пТ¤ть хвилин перет¤гнути виступ, коли люди не знають, ¤к тебе позбутись.

Ч ¬и сп≥вали виключно рос≥йськ≥ романси, а ¤, в≥дверто кажучи, оч≥кував також Їврейського ≥ украњнського романсуЕ

Ч ј "Ѕублички", з ¤ких ¤ перейшла саме на Їврейськ≥ романси?!

Ч "Ѕублички" Ч це п≥сн¤ одесита ядова, решта Ч швидше блатн≥ п≥сн≥ з Їврейським кор≥нн¤м, не романсЕ

Ч Ќу, не можу ¤ засп≥вати все одразу! Ѕудуть ≥ще вечори, це ж не останн≥йЕ

Ч ј украњнський романс?

Ч —ьогодн≥ в≥н ¤кось не йшов.

Ч 24 роки тому помер великий бард ¬олодимир ¬исоцький. „ому не засп≥вали хоч би одну його п≥сню?

Ч Ќещодавно були роковини смерт≥ ёр≥¤ ¬≥збора Ч чом же ¬и про ¬≥збора не питаЇте?..

Ч ќце по-Їврейськи: питанн¤м на питанн¤!

Ч ѕланувала багато чого, проте неможливо ж засп≥вати всеЕ ћожна побудувати веч≥р виключно на бард≥вських п≥сн¤х, можна виключно на класичному романс≥ Ч њх теж багато лишилос¤. я ж ставила за мету звести все разом.

Ч ÷е перший такий концерт?

Ч ” " вартир≥ "Ѕабуњн", тим паче, коли ¤ весь веч≥р ≥ граю, ≥ вокальн≥ парт≥њ виконую Ч так. «азвичай же в мене в≥дбуваютьс¤ сольн≥ фортеп≥анн≥ чи театрал≥зован≥ вечори, там ¤ ≥ граю, ≥ сп≥ваю, й ≥нш≥ сп≥вають моњ п≥сн≥Е

ѕ≥дготував
“имур Ћитовченко

Hosted by uCoz

© “имур Ћитовченко. ¬сi права застереженi у в≥дпов≥дност≥ до «аконодавства ”крањни. ѕри використаннi посиланн¤ Ї обов'¤зковим. (’оча всiм вiдомо, що "копi-райт" розшифровуЇтьс¤ або "копiювати праворуч", або "зкопiйовано вiрно", тож до збереженн¤ авторських прав нiхто серйозно не ставитьс¤... ј шкода!)
якщо ¬и знайшли цю сторiнку через ¤кусь пошукову систему i просто вiдкрили њњ, то скорiш за все, нiчого не знаЇте про автора даного тексту. “ак це легко виправити, мiж iншим! ƒавiть тут, i всеЕ