Ќетипова "¬ерм≥шель"

ѕ≥вденн≥ нотки, принесен≥ в≥тром з ѕ≥вн≥чноњ ѕальм≥ри, дуже пот≥шили ки¤н напередодн≥ св¤та 8-го березн¤

Ќапередодн≥ ћ≥жнародного ж≥ночого дн¤ до  иЇва зав≥тав незвичайний та аж н≥¤к неперес≥чний музичний колектив Ч "¬ерм≥шель Orchestra" з —анкт-ѕетербургу. 6 березн¤ вони дали св≥й перший ≥, будемо спод≥ватис¤, аж н≥¤к не останн≥й концерт в столиц≥ ”крањни, ¤кий в≥дбувс¤ у книгарн≥-кавТ¤рн≥ "Ѕабуњн".

≤стор≥¤ дивного колективу з дивною назвою "¬ерм≥шель Orchestra" нараховуЇ вже ц≥ле дес¤тил≥тт¤: саме 1994-го р. колишн≥й музикант уславленого "јквар≥уму" —ерг≥й ўураков почав збирати довкола себе талановитих неперес≥чних музикант≥в, включаючи ≥нших "екс-аквар≥ум≥ст≥в". ѓхн≥ми сп≥льними зусилл¤ми невдовз≥ був започаткований новий проект "Vermicelli Orchestra", ¤кий сам≥ музиканти визначили ¤к етно-арт-рок. ѕозаду напружена багатол≥тн¤ робота, зм≥ни складу оркестру та написанн¤ першого слова у назв≥ на "¬ерм≥шель", альбоми "јнабасис" та "¬≥зант≥¤". ≤ от нин≥ Ч перший кињвський "робочий" в≥зит колективу, що розпочавс¤ з в≥дносно невеличкого, але наповненого "п≥д завТ¤зку" залу кавТ¤рн≥.

ќсобисто ¤ не надто захоплювавс¤ творч≥стю "јквар≥уму": назва ц≥Їњ групи просто вкарбувалас¤ у памТ¤ть нар≥вн≥ з ≥ншими, справд≥ улюбленими " ≥но" та "Ќаут≥лусом ѕомп≥л≥усом", але нав≥ть вони поступалис¤ за значенн¤м справд≥ всенародному рад¤нському барду ¬олодимиру ¬исоцькому. “им приЇмн≥ше було насолоджуватись музичними композиц≥¤ми, так би мовити, "Ќью-јквар≥уму".

“ворче обличч¤ "¬ерм≥шель Orchestra" разюче в≥др≥зн¤Їтьс¤ в≥д усього, що Ї на сучасн≥й естрад≥, поЇднуючи, здавалось би, непоЇднуван≥ елементи. Ќетиповим Ї хоча б те, що перша парт≥¤ у композиц≥¤х оркестру здеб≥льшого в≥ддаЇтьс¤ флейт≥ або акордеону, тод≥ ¤к сьогодн≥шн≥ слухач≥ давно вже звикли до л≥дерства г≥тари й нав≥ть, здаЇтьс¤, змирилис¤ з цим. ” легк≥й, прозор≥й музиц≥ "¬ерм≥шель Orchestra" вгадуютьс¤ то ≥спанськ≥, ≥тал≥йськ≥ та ≥нш≥ "тепл≥" мотиви, то на к≥нчиках струн мандол≥ни й г≥тари причањтьс¤ елег≥¤ в≥ковоњ давнини, а за хвилину п≥дтримана в≥олончеллю флейта насвистуЇ тужливо, немов п≥вн≥чна хуртовинаЕ ≤ все це неспод≥вано обриваЇтьс¤ на середин≥ музичноњ фрази, навмисно недосказане, але у суц≥льн≥й тиш≥ слухач≥ немовби чують продовженн¤Е

ўоправда, за акустичними властивост¤ми скромний зальчик кавТ¤рн≥ не надто п≥дходив багатоголосому оркестру Ч завд¤ки цьому музика "¬ерм≥шель Orchestra" здавалас¤ трохи "картонною". ѕроте це не провина музикант≥в, а лише "видатки" першого, ще пробного в≥зиту. ƒобре, що в≥н нарешт≥ в≥дбувс¤. —под≥ваймос¤, що ки¤ни та гост≥ столиц≥ ”крањни матимуть ще не одну нагоду почути цю чудову, невловимо романтичну музику.

ѕ≥сл¤мова

ѕо завершенн≥ концерту музиканти спробували дел≥катно в≥дмовитис¤ в≥д ≥нтервТю, посилаючись на втому ≥ на перспективу роботи цього ж вечора з телебаченн¤м Ч ¤к же ще "пишучому" газет¤рев≥ увагу прид≥л¤ти?! ѕроте не можна було в≥дпускати просто так, без коротенькоњ бес≥ди музикант≥в, що вперше працювали в столиц≥ ”крањни Ч та ще й наст≥льки в≥ртуозно!

«рештою оркестранти змилостивилис¤: "√аразд, пТ¤ть хвилин Ч але не б≥льше!.." ƒл¤ початку ¤ попросив творц¤ "¬ерм≥шель Orchestra", автора щойно почутих музичних композиц≥й, аранжувальника, продюсера ≥ акордеон≥ста —ерг≥¤ ўуракова в≥дрекомендуватис¤ ¤к сл≥д Ч з ус≥ма його титулами. ѕроте у в≥дпов≥дь в≥н просто ≥ скромно пожартував:

Ч "¬ерм≥шель Orchestra"!

Ч Ћюдина-оркестр, так би мовити? ƒуже дотепно! ¬и сказали, що ваш колектив сьогодн≥ вперше грав у  иЇв≥?

Ч “акЕ

Ч “о ¤ким же попутним в≥тром донесло "¬ерм≥шель Orchestra" з —анкт-ѕетербургу аж до  иЇва?..

Ч ’от≥лось би висловитись дуже ¤кось пишно, алеЕ

Ч Ќе варто напружуватись ≥ розмовл¤ти "високим штилем"! ¬исловлюйтесь в≥дверто ≥ простоЕ

Ч якщо просто, то запросила нас ѕол≥на з "Ѕабуњна". «ателефонувала ≥ запросила. „и листа написала?.. Ќу, це краще “ьома знаЇ, в≥н з ѕол≥ною сп≥лкувавс¤Е

ѕродюсер "¬ерм≥шель Orchestra" јртем “амазов:

Ч Ќас запросив книжковий клуб-кавТ¤рн¤ "Ѕабуњн". «даЇтьс¤, вони знали когось ≥з наших музикант≥в, хто прињздив до ”крањни з ѕетербургу, послухали записи. ѓм сподобалось Ч вони й запросилиЕ як бачите, все просто та прозањчноЕ

Ч  ињв загалом-то встигли побачити? „и все, ¤к завжди, посп≥хом: л≥так, аеропорт, концерт, готель, аеропорт, л≥такЕ

Ч Ќа жаль, у нас ≥ справд≥ напружений граф≥к, ¤к-то кажуть, "галопом по ™вропам".

≤ знов —ерг≥й ўураков:

Ч Ќа жаль, особисто ¤, наприклад, довол≥ багато бував у  иЇв≥, але щоразу все виходить б≥гцем, галопом. ј шкодаЕ

Ч “о ск≥льки раз≥в ви все ж таки бували у  иЇв≥?

Ч –аз≥в пТ¤ть-с≥м.

Ч „и сподобалось ¬ам м≥сто, побачене отак, нашвидку?

Ч «розум≥ло! ÷е взагал≥ поза вс¤ким сумн≥вом! ÷е можна нав≥ть не обговорюватиЕ ћ≥сто, зрозум≥ло, чудове.  олиска Ч о!

Ч ” певному розум≥нн≥, —анкт-ѕетербург Ч це теж у певному розум≥нн≥ колискаЕ Ќовоњ –ос≥њ, скаж≥мо так.

Ч Ѕезумовно.

Ч «овс≥м ≥нша атмосфера, н≥ж у мурашнику, що зветьс¤ ћосквою. ћене особисто п≥дкупаЇ малесенька деталь: хл≥бн≥ магазини у вас називаютьс¤ Ч "Ѕулочна". ≤ подобаЇтьс¤ у вас значно б≥льше.

Ч ќт золот≥ слова! Ќе пов≥рите Ч бальзам на наш≥ душ≥, чесне слово!..

Ч √аразд, год≥ в≥дпускати одне одному компл≥менти Ч кожен обожнюЇ своЇ м≥стоЕ ј от чи можете ¬и, ¤к вт≥ленн¤ "¬ерм≥шель Orchestra", пор≥вн¤ти стан справ на естрад≥ украњнськ≥й та рос≥йськ≥й?

Ч якщо ¤ в≥рно зрозум≥в питанн¤Е «агальний огл¤д робити складно Ч ¤ ж просто музикант.

Ч ≈страда Ч це м≥сце ¬ашоњ роботи, зона д≥¤льност≥Е

Ч ¬ласне, мабуть, на рос≥йськ≥й естрад≥ особливих справ немаЇ. √оворити про украњнську мен≥ загалом складно.

Ч Ќу, тод≥ прост≥ше: ¤к зараз живетьс¤, працюЇтьс¤ отаким нестандартним оркестровим колективам? Ћегко? —кладно?..

Ч ѕов≥рте, мен≥ дуже соромно, але ¤ не надто добре розум≥юс¤ нав≥ть на ситуац≥њ у ћоскв≥ та в –ос≥њ в ц≥лому. ўо до ”крањниЕ ¬с≥ знають "¬опл≥ ¬≥допл¤сова", але щодо оркестр≥вЕ Ќ≥, ¤ не в курс≥, мен≥ важко говорити.

јртем “амазов:

Ч ¬ мене Ї дуже ст≥йке припущенн¤, що на ”крањн≥ справи аж н≥¤к не г≥рш≥, н≥ж в –ос≥њ.

Ч “од≥ пор≥вн¤ймо ¤к≥сь конкретн≥ аспекти: наприклад, конкурсиЕ

—ерг≥й ўураков:

Ч ј ми не беремо участ≥ у конкурсах.

Ч ѕринципово?

Ч “а н≥Е ѕросто це, ¤к би точн≥ше сформулюватиЕ поза нашим амплуа.

Ч Ўкода! ћен≥ здаЇтьс¤, "¬ерм≥шель Orchestra" д≥став би г≥дноњ оц≥нкиЕ јле тод≥ останнЇ питанн¤: зв≥дки у музиц≥ п≥вн≥чно-зах≥дного оркестру так≥ тепл≥, п≥вденно-сх≥дн≥ мотиви?

Ч “обто?..

Ч ѕор≥вн¤но з вами у музиц≥ ¤ ц≥лковитий профан, проте мен≥ здалос¤, що у ваших композиц≥¤х пробиваютьс¤ кавказьк≥, ≥спанськ≥, французьк≥ мотиви. ј оркестр Ч з ѕ≥вн≥чноњ ѕальм≥риЕ

Ч ÷≥каве ≥ дивне спостереженн¤Е

Ч я не напол¤гаю, але так мен≥ здалось.

Ч Ќ≥, зв≥сно, ¤к≥сь елементи цього Ї. –≥ч у т≥м, що наше творче кредо Ч еклектичн≥сть. “ому разом з кавказькими, п≥вденно-французькими, ≥спанськими мотивами в нас присутн≥ середньоруськ≥ мотиви, скаж≥мо такЕ

Ч ¬≥рно, але саме на тл≥ руських мотив≥в "п≥вдень" проступаЇ з особливою ч≥тк≥стюЕ

Ч ќск≥льки наш принцип Ч еклектика, то у своњй творчост≥ ми сполучаЇмо будь-¤к≥ елементи, котр≥ здаютьс¤ несум≥сними.

ѕ≥дготував
“имур Ћитовченко

Hosted by uCoz

© “имур Ћитовченко. ¬сi права застереженi у в≥дпов≥дност≥ до «аконодавства ”крањни. ѕри використаннi посиланн¤ Ї обов'¤зковим. (’оча всiм вiдомо, що "копi-райт" розшифровуЇтьс¤ або "копiювати праворуч", або "зкопiйовано вiрно", тож до збереженн¤ авторських прав нiхто серйозно не ставитьс¤... ј шкода!)
якщо ¬и знайшли цю сторiнку через ¤кусь пошукову систему i просто вiдкрили њњ, то скорiш за все, нiчого не знаЇте про автора даного тексту. “ак це легко виправити, мiж iншим! ƒавiть тут, i всеЕ