—мичком по г≥тар≥

ƒо книжковоњ кавТ¤рн≥ "Ѕабуњн" зазирнули нечаст≥ гост≥ украњнськоњ земл≥ Ч московсько-в≥рменськ≥ "ƒ≥ти ѕ≥кассо"

ƒо  иЇва зав≥тала московська група "ƒ≥ти ѕ≥кассо", головними ≥деологами ¤коњ Ї сестра ≥ бр≥т јрутюн¤ни Ч √а¤не та  арен. ѕередостанн≥й зимовий веч≥р вони зум≥ли наповнити чудовими в≥рменськими ритмами, а сам концерт скидавс¤ швидше на колективну медитац≥ю слухач≥в, керовану сол≥сткою групи.

якщо згадати безсмертний шедевр ≤льфа та ѕетрова Ч "«олоте тел¤", на думку обовТ¤зково спадаЇ буйна корпорац≥¤ д≥тей лейтенанта Ўм≥дта, ¤к≥ разом з онуками ћаркса, плем≥нниками ≈нгельса, братами Ћуначарського, кузинами  лари ÷етк≥н та нащадками кн¤з¤  ропотк≥на блукали у пошуках хл≥ба насущного, мов неприка¤н≥. ‘еномен "нащадк≥в" не оминув ≥ пострад¤нську музичну культуру. —еред найперших, ще за ѕеребудови народжених груп Ч "ќнуки ≈нгельса". —учасна естрада носить "ƒ≥тей —онц¤" та "ƒ≥тей п≥дземелл¤".

јле сьогодн≥шн¤ розмова не про них, а про московську групу "ƒ≥ти ѕ≥кассо": ц≥ "д≥точки" Ї нечастими гост¤ми на украњнських теренах, тому концерт у книжков≥й кавТ¤рн≥ "Ѕабуњн" став справжньою под≥Їю в культурному житт≥  иЇва. ¬ оц≥нках творчост≥ "ƒ≥тей ѕ≥кассо" критики довол≥ одностайн≥: великий художник м≥г би пишатис¤ такими д≥тьми. ≤ у цьому мали добру нагоду переконатис¤ нав≥ть т≥ в≥дв≥дувач≥ "Ѕабуњну", котр≥ з≥ткнулис¤ з ц≥Їю групою уперше в житт≥. ’оча таких, здаЇтьс¤, на концерт≥ було дуже мало, оск≥льки б≥льша частина публ≥ки довол≥ впевнено п≥дсп≥вувала сол≥стц≥ √а¤не јрутюн¤н в≥рменськоюЕ ≥ нав≥ть давньов≥рменською мовою.

“ак-так, у т≥м-то й пол¤гаЇ особлива чар≥влив≥сть "ƒ≥тей ѕ≥кассо", що великий шар њхнього доробку становить народна в≥рменська музика, подана слухачам в сучасн≥й ритм≥ц≥. «в≥сно, "д≥тки" прийшли до цього не одразу п≥сл¤ створенн¤ групи у 1999-му р., але час дов≥в, що под≥бний крок був ц≥лковито виправданий. ѕронизаний ч≥тким ритмом ударних, в≥дт≥нений розкатами бас-г≥тари, в≥брац≥¤ми г≥тари та мТ¤кими акордами в≥олончел≥, низький бархатистий голос √а¤не буквально зачаровуЇ слухач≥в. ј коли г≥тарист  арен јрутюн¤н вдаЇтьс¤ до нестандартних "витребеньок" (наприклад, починаЇ водити по струнах свого ≥нструментуЕ смичком або ж вовтузити ними по балках низькоњ стел≥ кафе), у слухач≥в поперем≥нно то закладаЇ вуха, то серце тр≥поче в≥д захвату.

¬т≥м, музика у даному випадку все ж Ї лише чудовим додатком до вокалу √а¤не јрутюн¤н. ѕ≥д час концерту сол≥стка довела, що може об≥йтис¤ ≥ без супроводу, попросивши "зробити тишу" та просп≥вавши один номер "а капела" лише т≥льки на тл≥ тихесенького стрекот≥нн¤ касового апарату за ст≥йкою бару, що скидалос¤ на затишну п≥сеньку цв≥ркуна за п≥чкою. “ак, голос ц≥Їњ худорл¤воњ, але неймов≥рно пластичноњ д≥вчини, найб≥льш прикметними детал¤ми од¤гу ¤коњ були трохи завелик≥, "бурат≥нськ≥" чоботи та штани-"капр≥", що в≥дкривали щиколотки Ч це щось неймов≥рне! ≤ куди там з нею т¤гатис¤ англомовн≥й (або, швидше, все ж американомовн≥й) попс≥, що пре на нас з телерад≥оеф≥руЕ ¬т≥м, "ƒ≥т¤м ѕ≥кассо" чудово вдаютьс¤ також у м≥ру войовнич≥, трохи психодил≥чн≥ рос≥йськомовн≥ ≥нстал¤ц≥њ.

якщо ж трохи узагальнити, то виступ "д≥ток" б≥льш за все скидавс¤ на колективну медитац≥ю сол≥стки √а¤не вкуп≥ з чотирма музикантами, при загальному позитивному настроњ слухацькоњ аудитор≥њ. ƒо певноњ м≥ри медитативними Ї ≥ картини самого маестро ѕ≥кассо. ўо ж, виходить, критики мають рац≥ю: великий художник справд≥ м≥г би пишатис¤ такими д≥тьми, що наст≥льки нестандартно вт≥лили в сучасне житт¤ його принципи.

ѕ≥сл¤мова

ѕо зак≥нченн≥ концерту тенд≥тна красун¤ √а¤не погодилась коротко в≥дпов≥сти на дек≥лька моњх запитань. «важаючи на близьк≥сть ћ≥жнародного ж≥ночого дн¤, почали з обговоренн¤ висунутоњ п≥д час концерту, просто з≥ сцени тези √а¤не про те, що "ж≥нка Ч друг людини":

Ч Ќу, ¬и ж повинн≥ розум≥ти, що це простий жартЕ

Ч „удово розум≥ю. јле ж ≥ ¬и повинн≥ розум≥ти, що в кожному жарт≥ Ї сво¤ частка жартуЕ ¬аш≥ слова до певноњ м≥ри в≥дображають ≥ ¬аш погл¤д на житт¤.

Ч Ќу-у-уЕ мабуть що так. ’оча що Ч не можна нав≥ть пожартувати, чи що?!

Ч ћожна, але все ж чому ж≥нка Ї "другом людини", а не "теж людиною", ¤к стверджував слоган у класичному рад¤нському ≥стерн≥ "Ѕ≥ле сонце пустел≥"?

Ч ” Ѕ≥бл≥њ сказано, що ж≥нка була створена дл¤ того, аби бути в усьому пом≥чницею јдама. ј зараз довкола ст≥льки ж≥ночого шов≥н≥зму, трохи агресивногоЕ Ќасправд≥ справжн¤ ж≥нка в усьому розум≥Ї чолов≥ка, несе любовЕ

Ч „и под≥л¤Їте ¬и фем≥н≥стичн≥ погл¤ди? ј може, дотримуЇтес¤ протилежних Ч традиц≥йних погл¤д≥в на роль та долю ж≥нки, в≥дбитих ≥ у згадан≥й ¬ами Ѕ≥бл≥њ?

Ч Ќ≥, ¤, зв≥сно, не за те, щоби ж≥нка лише сид≥ла на кухн≥ та смажила курку. Ќе за це в жодному раз≥Е « ≥ншого боку, ж≥нка маЇ розум≥ти своЇ м≥сце у житт≥. ∆≥нка Ч це завжди ж≥нка, й усе-таки ≥нод≥ вона маЇ бути прикрасою житт¤.

Ч ѕрекрасно! ј от, прим≥ром дв≥ крањни, ¤к дв≥ ж≥нки: ¬≥рмен≥¤ та ”крањна. ” чому вони под≥бн≥ ≥ в чому Ч р≥зн≥?

Ч ƒаруйте, ¤ просто не надто добре ”крањну знаюЕ

Ч јле ж ¬и прињжджали ран≥ше до нас ≥, напевно, не т≥льки з ≥люм≥натора л≥така або з в≥конц¤ автомоб≥л¤ на нашу землю дивилис¤Е

Ч “ак-так! я нав≥ть дв≥ч≥ або трич≥ прињжджала сюди сама, без концерт≥в тобто. ≤ нав≥ть до серйозних зан¤ть музикоюЕ ѕод≥бн≥сть у тому, що ≥ тут, ≥ у ¬≥рмен≥њ люди дуже гостинн≥, готов≥ в≥ддати останнЇ Ч просто найостанн≥ше! я стикалас¤ з такими людьми ≥ у васЕ ј в≥дм≥нн≥сть, мен≥ здаЇтьс¤, в тому, що музичн≥ традиц≥њ в украњнц≥в б≥льш весел≥, суд¤чи хоча б з "¬опл≥в ¬≥допл¤сова". ” в≥рмен же музика ¤кась б≥льш сумовита.

Ч ќсобисто мен≥ ¬аш≥ ≥нстал¤ц≥њ б≥льше нагадали не сум чи тугу, а сх≥дну медитац≥ю. ¬и н≥би мантри сп≥ваЇте. јбо ¤ помиливс¤?

Ч Ќ≥-н≥, це так ≥ Ї.

Ч ќтже, чи медитуЇте ¬и на сцен≥ п≥д час концерту? як входите у цей настр≥й?

Ч ќбовТ¤зково! Ѕез медитац≥њ це не маЇ сенсу Ч адже просто розпов≥сти про те, чого хочу, ¤ можу ≥ без сцени.

Ч ћен≥ здалос¤, що "бабуњнська" клубна сцена була сьогодн≥ трохи замалою дл¤ ¬ас: ви примудр¤лис¤ танцювати, сто¤чи майже на одн≥й точц≥Е

Ч “ак-так! ќсобливо останн≥м часом ми виступали саме на великих сценах. “≥льки от позавчора виступали у  азан≥ на потужному фестивал≥ Ч народу було п≥втори тис¤ч≥.

Ч ≤ останнЇ: чого би ¬и хот≥ли побажати украњнськ≥й публ≥ц≥, ¤ка в≥д "ƒ≥тей ѕ≥кассо" просто у захват≥?

Ч «≥ здоровТ¤м усе зрозум≥ло: кожен стежить за ним зг≥дно з м≥рою поваги до самого себе. « гр≥шми Ч те ж саме. ќтже, вважаю, треба побажати любов≥Е коханн¤ Ч бо це Їдине, чого людина не може орган≥зувати сама. “ож зичу вс≥м любов≥ та удач≥!

ѕ≥дготував
“имур Ћитовченко

Hosted by uCoz

© “имур Ћитовченко. ¬сi права застереженi у в≥дпов≥дност≥ до «аконодавства ”крањни. ѕри використаннi посиланн¤ Ї обов'¤зковим. (’оча всiм вiдомо, що "копi-райт" розшифровуЇтьс¤ або "копiювати праворуч", або "зкопiйовано вiрно", тож до збереженн¤ авторських прав нiхто серйозно не ставитьс¤... ј шкода!)
якщо ¬и знайшли цю сторiнку через ¤кусь пошукову систему i просто вiдкрили њњ, то скорiш за все, нiчого не знаЇте про автора даного тексту. “ак це легко виправити, мiж iншим! ƒавiть тут, i всеЕ