‘ома на самот≥

” гост≥ до "Ѕабуњну" зав≥тав сол≥ст групи "ћандри", зачарувавши ус≥х файними п≥сн¤ми

¬ суботу, 7 лютого сол≥ст групи "ћандри" ‘ома концертував у книжков≥й кавТ¤рн≥ "Ѕабуњн" сам-один, без товариш≥в по сцен≥. ¬и¤вл¤Їтьс¤, в≥н досить часто практикуЇ под≥бн≥ концерти, вважаючи њх дуже корисними дл¤ своЇњ творчост≥.

Ќав≥ть у¤вити не м≥г, що сол≥ст групи "ћандри" ‘ома полюбл¤Ї виступати самост≥йно. ѕроте це й справд≥ так, ≥ зокрема суботн≥м вечором 7 лютого ‘ома "мандрував" п≥сенними просторами самост≥йно, а св≥дками цього стали в≥дв≥дувач≥ книжковоњ кавТ¤рн≥ "Ѕабуњн".

«≥знаюс¤ в≥дверто: це була не т≥льки надзвичайно ц≥кава музична веч≥рка, але й гарне видовище. ƒл¤ початку добров≥льн≥ пом≥чниц≥ вкрили невеличку "бабуњнську" естраду ≥мпров≥зованою ковдрою ≥з запалених св≥чок. ƒал≥ маестро прин≥с дл¤ себе великий кухоль темного пива, пот≥м озброњвс¤ музичними ≥нструментами Ч г≥тарою та манком, Ч ≥ концертна програма "ѕтахи" розпочалас¤.

ясна р≥ч, основу концерту ‘оми складали найкращ≥ п≥сн≥ "ћандр≥в". –озпов≥дати ж про репертуар ц≥Їњ групи немаЇ особливоњ потреби: украњнська публ≥ка добре знаЇ та ц≥нуЇ творч≥сть колективу, а група маЇ своњх прихильник≥в, багато з котрих, до реч≥, з≥бралис¤ ≥ на виступ сол≥ста. ќсобливо вдаютьс¤ ‘ом≥ авторськ≥ п≥сн≥, стил≥зован≥ п≥д фольклор.

ѕ≥дкупаЇ великою м≥рою те, що своЇю творч≥стю цей сучасний п≥сн¤р переконливо доводить силу, так би мовити, кињвськоњ п≥сенно-поетичноњ школи. јдже не секрет, що багато представник≥в сучасноњ ≥нтел≥генц≥њ вважають  ињв переважно зрусиф≥кованим м≥стом (≥ на жаль, небезп≥дставно), тож ≥з цього робитьс¤ хибний висновок: справжню украњнську поез≥ю у столиц≥ год≥ й шукати Ч т≥льки у пров≥нц≥њ! Ѕажано Ч ¤кнайближче до «ах≥дноњ ”крањниЕ “ак от, саме творч≥сть ‘оми, на мою думку, Ї ¤скравим св≥дченн¤м того, ¤к звичайний хлопчина з  иЇва за допомогою л≥тературноњ украњнськоњ мови може розпов≥сти про красу й велич кожного куточка нашоњ украњнськоњ земл≥.

≤ не т≥льки украњнськоњ, до реч≥: наприклад, сюжет п≥сн≥ "—келетики" нав≥¤ний звича¤ми дикунських племен, що мешкають за тридевТ¤ть земель. ѕро це ‘ома розпов≥в у дуже дотепн≥й форм≥, раз-по-раз сьорбаючи пиво, щоби промочити спрагле горлоЕ

¬ той же час, надто потужне прагненн¤ творити л≥тературною мовою не завжди допомагаЇ: саме воно стало на завад≥, коли ‘ома намагаЇтьс¤ створити стил≥зац≥њ п≥д м≥ський фольклор. ƒл¤ цього ¤кнайкраще п≥дходить суржик, а от суржик у трактуванн≥ ‘оми вигл¤даЇ довол≥ ориг≥нально: це виключно механ≥стичний м≥кс украњнських та рос≥йських сл≥в, ≥ не б≥льше. Ќасправд≥ ж суржик Ч це дещо б≥льш орган≥чне: рос≥йськ≥ слова, видозм≥нен≥ за правилами украњнськоњ граматики ≥ вплетен≥ у реченн¤, сконструйован≥ знов-таки за правилами украњнськоњ мови. “ож цей доробок все-таки було би краще доопрацювати.

™ ≥ ще один п≥сенний шар, з ¤ким ‘ома ¤вно товаришуЇ Ч це твори, що складають справжн≥й золотий фонд украњнськоњ п≥сн≥. ƒо них належать виконан≥ п≥д час концерту "ѕ≥сн¤ про  ињв", "√уцулка  сен¤" та "„еремшина", причому сол≥ст "ћандр≥в" ¤вно не боњтьс¤ см≥ливих музичних експеримент≥в у традиц≥йно народному украњнському ключ≥ (аберац≥њ тону при неухильному дотриманн≥ ритм≥ки).

* * *

—к≥нчилас¤ музика, спорожн≥в пивний кухоль. —томлений музикант п≥шов з≥ сцени, але на н≥й та на столиках ще де¤кий час тр≥пот≥ли н≥жн≥ вогники св≥чок. як ≥ звуки чудових украњнських п≥сень, що, здавалось, продовжували брин≥ти у пов≥тр≥ кавТ¤рн≥Е

ћ≥ж двома кухл¤ми пива

ѕ≥д час короткоњ перерви м≥ж виступами ‘ома не курив, а в≥дтак мав б≥льше можливостей посп≥лкуватис¤ з присутн≥ми журнал≥стами на найр≥зноман≥тн≥ш≥ теми. я теж задав йому дек≥лька запитань, почавши з вибору назви сьогодн≥шньоњ програми Ч "ѕтахи":

Ч Ќасамперед, таку назву маЇ друга п≥сн¤, виконана мною сьгодн≥. јле не т≥льки. јлегорично це можна розум≥ти так, що кожна п≥сн¤ Ч це птах, ¤кий летить кудись. “ому п≥сн≥ Ч це Ї птахи, вони в≥льн≥, вони л≥тають у простор≥ й еф≥р≥.

Ч як почуваЇтьс¤ сол≥ст у в≥дрив≥ в≥д своЇњ р≥дноњ групи? „и не важко концертувати самому? „и може це бо¤зко, чи просто глючно?..

Ч я часто виступаю сам. ЅуваЇ по-р≥зному. Ќасправд≥ ¤ не надто в≥дриваюсь в≥д групи: просто так чи ≥накше, з групою або без нењ концерт Ч то Ї авторське виконанн¤. ѕ≥сн≥ пишутьс¤, а пот≥м виконуютьс¤ п≥д г≥тару або ¤кийсь ≥ще допом≥жний ≥нструмент Ч ¤к, наприклад, оцей манок. јле сольний концерт Ч це дуже корисно, й ≥нод≥ мен≥ дуже приЇмно робити саме так≥ виступи, оск≥льки тут можлив≥ р≥зноман≥тн≥ ≥мпров≥зац≥њ. ћожна в≥дступати в≥д того, що було знайдено ран≥ше, пошук ≥нших, нових форм.

Ч яка частка виконуваних п≥сень належить ¬ам?

Ч 90% п≥сень ¤ пишу сам. јле ≥нод≥ беру тексти моњх друз≥в, працюю з ними й пишу т≥льки музику. ѕо-р≥зному буваЇЕ Ќу ≥, зв≥сно, виконую дек≥лька п≥сень ≥нших автор≥в, проте њх у програм≥ небагато.

Ч я чув, що нап≥вжартома ¬и називали себе письменником. який же ¬аш письменницький доробок?

Ч ѕишу в≥рш≥, п≥сн≥. ≤нод≥ роблю замальовки про те, що мен≥ особливо сподобалось. јле про письменника Ч то скор≥ше жартЕ

Ч ¬ кожному жартику, знаЇте, Ї частка жартику. јле тексти справд≥ класн≥. ј скаж≥ть, чим дл¤ ¬ас Ї ≥нструменти, обран≥ дл¤ сьогодн≥шнього концерту Ч г≥тара ≥ манок, що звучанн¤м нагадуЇ саксофон?

Ч ћанок Ч ≥нструмент дуже ц≥кавий, в≥н допомагаЇ грати, але ¤ б не сказав, що в≥н ¤кийсь особливий, що з ним повТ¤зан≥ ¤к≥сь прихован≥ думки, наприкладЕ ѕросто манок допомагаЇ створити певну атмосферу.

Ч ј г≥тара?

Ч Ќу, х≥ба можна без г≥тари грати п≥сн≥?! —п≥вати Ч так, грати Ч важко.

Ч’одили ж колись по селах скрипал≥. јбо кобзар≥. јбо бандуристиЕ Ќе кажучи про те, що герой "√уцулки  сен≥", виконаноњ сьогодн≥, осв≥чуЇтьс¤ у коханн≥ на тремб≥т≥. ј це ж ¤ке голосне, потужне осв≥ченн¤Е

Ч “ак, тремб≥та у даному випадку дуже символ≥чна.

Ч ќсобисто в мене вона асоц≥юЇтьс¤ з рев≥нн¤м весн¤ного лос¤, котрий рветьс¤ через хащ≥, розносить ущент все, що трапитьс¤ на шл¤хуЕ ќтака сила коханн¤!

Ч ќ, це круто!.. √од≥ й казати, тремб≥та Ч сильний ≥нструмент, потужний.

Ч ≤нструменти обирають п≥д стиль. ј ¤кий з≥ стил≥в притаманний ¬ам? Ѕо ¤ нарахував сьогодн≥ щонайменше чотириЕ

Ч ќй, у мене абсолютний в≥негрет! я люблю р≥зну музику. ѕ≥сн≥ народжуютьс¤ у тому стил≥Е в ¤кому народжуютьс¤. я особливо нав≥ть не думаю про це, головне Ч адекватно донести до слухача св≥й внутр≥шн≥й стан, думки.

ѕ≥дготував
“имур Ћитовченко

Hosted by uCoz

© “имур Ћитовченко. ¬сi права застереженi у в≥дпов≥дност≥ до «аконодавства ”крањни. ѕри використаннi посиланн¤ Ї обов'¤зковим. (’оча всiм вiдомо, що "копi-райт" розшифровуЇтьс¤ або "копiювати праворуч", або "зкопiйовано вiрно", тож до збереженн¤ авторських прав нiхто серйозно не ставитьс¤... ј шкода!)
якщо ¬и знайшли цю сторiнку через ¤кусь пошукову систему i просто вiдкрили њњ, то скорiш за все, нiчого не знаЇте про автора даного тексту. “ак це легко виправити, мiж iншим! ƒавiть тут, i всеЕ